اتصال اینترنت به تلویزیون

با پیشرفت تکنولوژی، اکنون می‌توانیم با اتصال به اینترنت سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی را تماشا کنیم.  پس چگونه اتصال اینترنت به تلویزیون وصل می کنید؟ آیا اینترنت از طریق USB به تلویزیون وصل می شود؟ در اینجا تمام جزئیاتی که برای اتصال اینترنت به تلویزیون باید انجام شود را برای شما توضیح داده ایم.

با تکنولوژی در حال توسعه، ما می توانیم به سرعت و به راحتی به تغییرات زیادی در زندگی خود دست یابیم. اتصال اینترنت موبایل به تلویزیون بسیار آسان است که به ما امکان می دهد با یک حرکت به هر چیزی که به دنبال آن هستیم دسترسی پیدا کنیم، نه تنها از رایانه، بلکه از تلفن، تبلت و تلویزیون.

قبلاً وقتی می خواستیم با خانواده و عزیزانمان در خانه فیلم ببینیم، آن فیلم را می خریدیم و روی دی وی دی پخش می کردیم. با این حال، با فناوری های پیشرفته آن دوران، اکنون می توانید به راحتی فیلم ها و سریال های مورد نظر خود را در تلویزیون خود تماشا کنید و حتی در اینترنت تحقیق کنید. بیایید با هم نگاهی به راه های اتصال اینترنت به تلویزیون بیندازیم.

چگونه اینترنت بی سیم را به تلویزیون وصل کنم؟

اتصال اینترنت به تلویزیون

برای اتصال اینترنت  به تلویزیون اینترنت بی سیم، نباید فراموش کنید که تلویزیون شما باید دارای برخی ویژگی ها باشد.  تلویزیون های هوشمند که تلویزیون های هوشمند نامیده می شوند دارای تنظیمات Wi-Fi هستند.

  • ابتدا از طریق ریموت تلویزیون وارد قسمت تنظیمات شوید و روی دسته «تنظیمات شبکه و اینترنت» کلیک کنید.
  • سپس با اتصال آدرس Wi-Fi خود یک منطقه محافظت شده با رمز عبور قوی ایجاد کنید.
  • هنگامی که اتصال Wi-Fi را فراهم می کنید، می توانید به راحتی از تلویزیون خود به اینترنت متصل شوید.

چگونه تلویزیون را به اینترنت با کابل وصل کنم؟

اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال اینترنت به تلویزیون بی سیم را ندارد، نگران نباشید! به راحتی می توانید از طریق کابل اتصال اینترنت به تلویزیون را فراهم کنید. برای این کار می توانید از کابل های اتصال به نام CAT5 یا CAT6 و ورودی های کناری تلویزیون ها استفاده کنید. با این حال، قبل از هر چیز باید به دقت بررسی کنید که آیا تلویزیون شما زیرساخت مناسبی برای اینترنت کابلی دارد یا خیر.    اگر تلویزیون شما برای این فرآیند مناسب است، می توانید از اینترنت کارآمدتر از بی سیم بهره مند شوید. اینترنت سیمی هم از نظر سرعت و هم از نظر عملکرد نتیجه قوی تری خواهد داشت.

چگونه اتصال اینترنت به تلویزیون برقرار کنیم؟

اگر می خواهید اتصال اینترنت به تلویزیون برقرار کنید، می توانید در این مرحله اول از گوشی خود نیز استفاده کنید. با استفاده از Screen Mirroring یا Allshare در تلفن های هوشمند می توانید اینترنت تلفن خود را با تلویزیون خود به اشتراک بگذارید.

چگونه اتصال اینترنت به تلویزیون برقرار کنیم؟ چگونه وای فای را به تلویزیون معمولی وصل کنیم؟

اگر تلویزیون های شما قابلیت اتصال  اینترنت به تلویزیون را ندارند، راه حل بسیار ساده است! با اتصال به شبکه بی سیم با کمک آداپتور USB بی سیم می توانید آداپتور را از ورودی HDMI کار کنید. همچنین می توانید با استفاده از دستگاه هایی که می توانند تلویزیون را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنند، تا به اینترنت متصل شوید.

یکی از سوالات متداول کاربران تلفن همراه این است که چگونه گوشی به تلویزیون متصل می شود، یعنی چگونه یک پخش از تلفن از طریق تلویزیون تماشا می شود. . با این حال، تمایل به نمایش عکس ها، فیلم ها و برنامه های کاربردی روی گوشی روی صفحه نمایش بزرگتر از بزرگترین دلایل این مشکل است.

ما به عنوان تیم تحقیق و توسعه تعمیرباما واضح ترین پاسخ را برای این گونه اتصال اینترنت به تلویزیون برقرار کنیم؟ برای شما جستجو کردیم. به طور خاص، ما اطلاعات دقیقی در مورد مدل تلویزیون و سیستم عامل دستگاه مورد استفاده گردآوری کرده ایم. در صورت تمایل، شروع به توضیح نحوه اتصال تلفن همراه هوشمند به تلویزیون می کنیم.

چگونه موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال اینترنت به تلویزیون

برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون و دریافت تصاویر در تلویزیون، باید یک اتصال وجود داشته باشد. این اتصال را می توانید با کمک بی سیم، کابل، اپلیکیشن، بلوتوث یا هر وسیله دیگری برقرار کنید. نحوه برقراری ارتباط بین دو دستگاه (تلویزیون و تلفن) به قابلیت های گوشی هوشمند و تلویزیونی که استفاده می کنید بستگی دارد.  حال بیایید مناسب ترین روش اتصال را با توجه به مدل دستگاه شما با شما به اشتراک بگذاریم. توجه: اولین مورد نحوه ایجاد اتصال بی سیم را توضیح می دهد. کسانی که مدل های تلویزیون در مقاله 1 را دارند می توانند از آنچه در مقاله 2 نوشته شده است استفاده کنند.

  • اگر از تلویزیون هوشمند استفاده می کنید

اگر تلویزیونی که استفاده می کنید یک تلویزیون هوشمند است، اتصال آن بسیار آسان است. برای اتصال اینترنت موبایل به تلویزیون می توانید تلفن همراه خود را از طریق وای فای به تلویزیون وصل کنید. کافی است تلفن، تبلت یا رایانه ای که استفاده می کنید به همان شبکه وای فای تلویزیون شما متصل باشد.  بنابراین، این فرآیند در اندروید، آی او اس، ویندوز فون و یکی از پرکاربردترین مدل های تلفن همراه یعنی سامسونگ چگونه انجام می شود؟

  • اگر گوشی شما اندروید است

تکنولوژی Miracast یا DLNA در اکثر گوشی های موبایل اندرویدی نسل جدید استفاده می شود. فرآیندی که باید در فناوری Miracast انجام شود، فعال کردن ویژگی Miracast در تلویزیون هوشمند و تلفن همراهی است که استفاده می کنید.  برای مثال در گوشی های موبایل ال جی وقتی صفحه را از بالا به پایین اسکرول می کنید، قسمتی را می بینید که روی آن Miracast نوشته شده است. پس از روشن کردن آن، کافی است همان ویژگی را در تلویزیون روشن کنید. یادآوری در این مرحله مفید است.  به جز آیفون تقریبا همه گوشی ها اندروید هستند. به عنوان مثال ال جی، سامسونگ، اچ تی سی، لنوو، هوآوی، ایسوس، سونی و غیره.

اگر گوشی شما اندروید است، می توانید از دستگاه Google Chromecast استفاده کنید. به لطف این دستگاه می توانید صفحه نمایش گوشی یا هر رسانه ای را مستقیماً با انتقال آن به تلویزیون تماشا کنید. برای انجام این عملیات لازم است قسمت Cast را در منوی تنظیمات سریع در قسمت اعلان اندروید فعال کنید و آیکون آن را در اپلیکیشن مورد استفاده پیدا کنید.

برخی از تلویزیون ها ممکن است ویژگی Chromecast را نداشته باشند. در این صورت باید با کابل های HDMI وصل شوید. می توانید مبدل های Slimport یا MHL را به طور خاص برای گوشی خود دریافت کنید. به عنوان مثال، می توانید یک آداپتور مبدل Slimport برای دستگاه های LG G2، LG G3، LG G4 خریداری کنید.

  • اگر دستگاه شما سامسونگ است

  • اتصال اینترنت به تلویزیون

در حالی که می‌توانید از فناوری‌های بالا در تلفن‌های همراه سامسونگ استفاده کنید، می‌توانید با برنامه Allshare در دستگاه، تصاویر را به تلویزیون و رسانه نمایش (فیلم، عکس) خود منتقل کنید. کاری که باید انجام شود بسیار ساده است. ابتدا اپلیکیشن Allshare را باز کنید. سپس محتوایی را که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. چیزهایی که از دستگاه هوشمند خود انتخاب می کنید می توانند در تلویزیون تماشا شوند.

  • اگر گوشی شما آیفون است

اگر تلفن همراهی که استفاده می کنید آیفون است، باید از اپلیکیشنی برای اتصال تلفن خود به تلویزیون به صورت بی سیم استفاده کنید. برنامه هایی مانند ArkMC DLNA UpnP که به شما امکان می دهد آیفون خود را از طریق یک شبکه بی سیم به تلویزیون های HD، رایانه های شخصی و کنسول ها متصل کنید. می‌توانید با جستجوی DLNA در App Store، برنامه‌هایی را بیابید که به تلفن شما کمک می‌کنند به تلویزیون متصل شود.

اگر تلویزیون هوشمند ندارید و می خواهید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید، دستگاه هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند آیفون خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کنید. کاری که باید انجام دهید این است که یک تلویزیون اپل بخرید که قابلیت AirPlay mirroring را ارائه می دهد. با این حال، هنگامی که در اینترنت تحقیق می کنید، فراموش نکنید که باید تقریباً به اندازه تلویزیون خود برای APPLE TV هزینه کنید. پس از خرید اپل تی وی، باید آن را با ضربه زدن روی قسمت آینه کاری صفحه در مرکز کنترل یا نماد اپل تی وی باز کنید تا تصویر آیفون به تلویزیون شما منعکس شود.

اگر می گویید تلویزیون من تلویزیون هوشمند نیست، چگونه وصل کنم؟

اگر تلویزیون شما یک تلویزیون هوشمند نیست، اما همچنان می‌خواهید تصاویر و رسانه‌ها را استریم کنید، این فرصت را دارید که با استفاده از دستگاه‌های سیمی خاصی به غیر از وای فای، تلفن خود را به تلویزیون متصل کنید. حالا اگر مایل بودید، بیایید در مورد نحوه انجام این کار با توجه به سیستم عامل ها صحبت کنیم.

چرا تلویزیون به اینترنت وصل نمی شود؟

اگر تلویزیون شما به اینترنت وصل نمیشه و یا وصل میشه علامت وای فای میاد ولی به اینترنت متصل نمیشه ما برای شما یه ویدیو تهیه کردیم که شما با دیدن اون می تونید تلویزیون خودتون رو تنظیم کنید و از دیدن تلویزیون لذت ببرید.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور