اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

فهرست

راهنمای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

هدفون یکی از وسایل جانبی با عملکردی مفید برای تبلت و گوشی‌ها است و به‌علاوه برای تلویزیون و کامپیوتر نیز می‌توان از آن استفاده کرد، اما آیا تاکنون هدفون بلوتوثی را به تلویزیون متصل کرده‌اید؟ در حال حاضر تمامی تلویزیون‌های هوشمند دارای درایور بلوتوث هستند، اما آیا صورت هوشمند نبودن تلویزیون امکان اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون به آن وجود دارد؟

به‌طورکلی اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون راه‌حلی مطلوب برای تماشای تلویزیون به شمار می‌آید. در ادامه همه‌چیز در مورد نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ذکر شده است، پس برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ سوالات خود، ادامه مطلب را از دست ندهید. تعمیر باما ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر تلویزیون در ایران.

نحوه اتصال هدفون به تلویزیون

در زمان‌ گذشته برای اتصال هدفون به تلویزیون راه‌حل‌های محدودی وجود داشت. با گسترش تکنولوژی و تولید تلویزیون هوشمند، رونمایی از نسل جدید کنسول‌های خانگی بازی و دستگاه‌های استریم برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون روش‌های بسیاری ابداع شد. در ادامه همه‌چیز درباره متصل کردن هدفون بلوتوثی به تلویزیون ذکر شده است.

آیا تلویزیون از بلوتوث صوتی پشتیبانی می‌کند؟

بیشتر تلویزیون‌های هوشمندی که در سطح بازار وجود دارند، از بلوتوث صوتی پشتیبانی می‌کنند. به بیان دیگر امکان اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون وجود دارد. برای انجام این کار باید هدفون‌های بلوتوثی را در حالت Pair mode قرار دهید و پس از روشن کردن بلوتوث، منتظر جفت شدن آن با تلویزیون باشید.

چگونه بفهمیم تلویزیونمون بلوتوث دارد؟

برای پی بردن به این موضوع که آیا تلویزیون شما بلوتوث دارد یا خیر؟ باید دفترچه راهنما آن را چک کنید. همانگونه که ذکر شد بهترین تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار این قابلیت را دارند. از سوی دیگر از طریق ریموت کنترل هوشمند نیز می‌توان به این موضوع پی برد؛ زیرا ریموت کنترل تلویزیون‌های هوشمند با استفاده از بلوتوث کار می‌کند. روش دیگر برای فهمیدن این موضوع بررسی منو تنظیمات تلویزیون است.

در این قسمت با انتخاب گزینه sound یا sound out put می‌توانید آپشن bluetooth speaker list یا Bluetooth را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در برخی از تلویزیون‌ها مانند تلویزیون‌های LG، در منو اصلی آن گزینه بلوتوث وجود دارد.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون هوشمند

در حال حاضر تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار سیستم عامل هوشمند دارند و امکان اتصال آنها به بلوتوث وجود دارد. بیشتر این تلویزیون‌ها به علت هوشمند بودن از بلوتوث که برای نصب وسایل جانبی بلوتوثی استفاده می‌شود، نیز پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال بهترین راه اتصال هدفون به بلوتوث در تلویزیون سامسونگ، استفاده از بلوتوث خود تلویزیون است.

برای فعال کردن بلوتوث باید در ابتدا هدفون را روشن کرده و سپس بلوتوث تلویزیون را در قسمت تنظیمات آن فعال کنید. در صورت پیدا نکردن بلوتوث تلویزیون، امکان جستجوی این عبارت در تنظیمات وجود دارد. ناگفته نماند که روشن کردن بلوتوث تلویزیون در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. در مرحله بعد باید در بخش تنظیمات بلوتوث تلویزیون، نام هدفون بلوتوثی خود را جستجو کرده و با انتخاب آن، دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ساده

به‌طورمعمول تلویزیون‌های ساده قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را ندارند، پس باید با استفاده از روش‌های دیگری، هدفون بلوتوثی را به تلویزیون متصل کرد. یکی از بهترین روش‌ها برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون، استفاده از فرستنده بلوتوثی است. با کمک این دستگاه امکان ارسال امواج بلوتوثی به تلویزیون وجود دارد و به‌راحتی هدفون بلوتوثی به تلویزیون شما متصل خواهد شد.

این دستگاه به‌وسیله USB یا جک 3.5 میلی‌متری به تلویزیون متصل می‌شود و امواج بلوتوثی را ارسال خواهد کرد. به منظور کاهش تاخیر در صدای دریافت‌شده از تلویزیون، پیشنهاد می‌دهیم برای فیلم دیدن، بازی و انجام کارهای تخصصی، فرستنده‌های باکیفیت موجود در بازار را خریداری کنید.

نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون بدون بلوتوث

نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون بدون بلوتوث استفاده از روش‌هایی مانند فرستنده‌های صوتی بی‌سیم، دستگاه‌های پخش‌کننده رسانه، کنسول‌های بازی و هدفون‌های بی‌سیم اختصاصی است. دستگاه فرستنده صوتی دستگاهی جداگانه بوده که امکان اتصال آن به خروجی صوتی تلویزون برای شما وجود دارد. از سوی دیگر از طریق اتصال بی‌سیم به هدفون، انتقال صدا انجام می‌شود.

پس از متصل کردن دستگاه به پورت USB تلویزیون، می‌توانید هدست بی‌سیم خود را با فرستنده جفت کرده و درنهایت از طریق آن فیلم‌ها و برنامه‌های موردعلاقه خود را تماشا کنید. توجه داشته باشید که این دستگاه کوچک در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند.

برای اتصال صحیح فرستنده صوتی به خروجی صوتی تلویزیون باید بدانید در تلویزیون شما چه نوع خروجی صوتی وجود دارد؟ درصورت داشتن سیستم صوتی خاص مانند سینما خانگی یا ساندبار که تمامی منابع صوتی از آنها تغذیه می‌کنند، باید به‌جای تلویزیون دستگاه را بررسی کنید. در این صورت علاوه بر استفاده از هدفون بی‌سیم برای تماشای تلویزیون، می‌توانید محتوای صوتی و موسیقی نیز گوش دهید.

چگونه هدفون بی سیم را به تلویزیون وصل کنم؟

همانگونه که در قسمت‌های قبل ذکر شد، تماشای تلویزیون‌های هوشمند جدید قابلیت بلوتوث دارند و به‌راحتی می‌توان هدفون بی‌سیم را به آنها متصل کرد. در صورت نداشتن این قابلیت و استفاده از تلویزیون‌های ساده نیز اصلا نگران نباشید. به بیان دیگر با استفاده از دستگاه‌هایی مانند فرستنده بلوتوثی، امکان اتصال بلوتوث به تلویزیون برای شما وجود دارد.

سخن پایانی

در دنیای امروز تمامی تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار دارای بلوتوث هستند که با استفاده از آن می‌توان به‌راحتی به هدفون بلوتوثی متصل شد. با مطالعه دفترچه راهنما و مراجعه به تنظیمات، متصل کردن هدفون بلوتوثی به تلویزیون به‌راحتی انجام می‌شود، اما در صورت نداشتن تلویزیون هوشمند نیز اصلا نگران نباشید.

پس با استفاده از فرستنده بلوتوثی امکان اتصال هدفون صوتی به تلویزیون برای شما وجود دارد. در این مطلب نحوه اتصال هدفون صوتی به تلویزیون و تمامی نکات مهم آن ذکر شده است، پس با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور