علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی

علت خاموش روشن شدن تلويزيون ال جی

يکي از مشکلاتي که در تلويزيون هاي ال سي دي و ال دي دي ال جي به وجود مي آيد علت خاموش روشن شدن تلويزيون ال جی مي باشد. چندين سال است که تلويزيون هاي ال اي دي که به بازار آمده اند بعد از چند سال کار کردن دچار اين خرابي مي شوند. خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جي به اين صورت است که با روشن کردن تلويزيون لوگوي ال جي نمايش داده مي شود و بعد از چند ثاينه دوباره خاموش مي شود. به اين حالت reboot شدن نيز مي گويند. در ادامه به بررسی علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی می پردازیم

معمولا علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی از مين برد تلويزيون مي باشد. تعمير مين برد شامل تعويض آي سي برنامه تا تعويض cpu برد مي باشد. بايد توجه داشته باشيد که تعمير مين برد يک کار تخصصي مي باشد، از دست کاري بي مورد مين برد خوداري کنيد. تعمیر تلویزیون ال جی در مرکز تعمیر با ما با ضمانت شش ماهه انجام می شود، این ضمانت نامه برای آسوده خاطر بودن شما از تعمیر تلویزیون ارائه می شود.

علت خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

ما در این قسمت به راه حل علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی  می پردازیم. بعضی از این راه حل ها آسان می باشد و شما به راحتی می توانید مشکل تلویزیون خود را حل کنید. اولین گزینه ای که باعث این مشکل می شود اتصال تلویزیون به یک دستگاه خراب می باشد. با قطع کردن اتصالات به صورتی تک تک می توانید دستگاهی که این مشکل را به وجود آورده است پیدا کنید. در صورتی که با روش بالا مشکل حل نشد، اگر از دستگاه محافظ برق استفاده می کنید ، دوشاخه تلویزیون را مستقیم به برق وصل کنید.

بعضی وقت ها محافظ برق قابلیت خود را از دست می دهد و نمی تواند ولتاژ و آمپر مورد نیاز تلویزیون را تامین کند و باعث به وجود آمدن این مشکل می شود.

خوب اگر با رعایت نکات بالا مشکل حل نشد به احتمال زیاد تلویزیون شما دچار خرابی شده است. در این صورت بهترین راه حل این است که تلویزیون را از برق بکشید و با مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی تماس بگیرید. تکنسین های مجموعه تعمیر با ما  به خانه و محل شما برای عیب یابی حاظر می شوند. تکنسین های تعمیر با ما  سعی بر آن دارند که خرابی تلویزیون شما را در منزل برطرف کنند. تکنسین های  ای مجموعه تمام قطعات مورد نیاز برای تعمیر برد پاور را به همراه خود می آورند و تا جایی که امکان دارد سعی خود را می کنند خرابی تلویزیون را در محل شما برطرف کنند.

تعمیر تخصصی علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

این خرابی در تلویزیون های اندروید بیشتر به دلیل ویروسی شدن آی سی برنامه تلویزیون می باشد. استفاده از نرم افزار های ویروس کشی کمک بسیار زیادی می کند به حل علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی، در بعضی مواقع با آپدیت کردن تلویزیون مشکل برطرف می شود. در صورتی که مشکل با آپدیت کردن تلویزیون برطرف نشد، آی سی برنامه تلویزیون باید دوباره برنامه ریزی شود. این کار توسط دستگاه پروگرامر انجام می شود. برای این کار باید برد تلویزیون به تعمیرگاه تعمیر با ما که نمایندگی تعمیر تلویزیون را دارد انتقال دهید و بعد از برنامه ریزی دوباره، برد تست و برای نصب به محل مشتری انتقال داده می شود.

در صورتی که تخصص کافی برای بروزرسانی نرم افزار های تلویزیون ندارید ، بهتر است که با مراکز مجاز سرویس دهی تلویزیون ال جی تماس بگیرید. اگر آپدیت تلویزیون به درستی انجام نشود، تلویزیون خاموش می شود و چراغ پاور تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند. در این حالت تنها راه تعمیر تعویض و یا پروگرام آی سی برنامه تلویزیون می باشد. در بعضی موارد کم که بیشتر در تلویزیون های بانه ای اتفاق می افتد برنامه برای پروگرام تلویزیون وجود ندارد. در این حالت تنها راه تعمیر تلویزیون تعویض مین برد تلویزیون می باشد که نستبا هزینه تعویض این برد بالا می باشد. پس تا جای ممکن از آپدیت کردن بی مورد تلویزیون خود داردی کنید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی توسط تعمیر با ما

تکنسین های تعمیر با ما  بعد از حاضر شدن در منزل و محل شما سعی بر عیب یابی تلویزیون شما می کنند. این کار توسط افراد متخصص و با ابزار پیشرفته انجام می شود. پیدا کردن عیب و دلیل به وجود آمدن این مشکل بسیار مهم است. وقتی که تکسین عیب دستگاه شما را تشخیص داد در صورتی که در محل قابل تعمیر باشد، بعدا از اعلام هزینه تعمیر تلویزیون را در منزل شما انجام می دهد. و در غیر این صورت با اعلام هزینه تقریبی تلویزیون دستگاه را به گارگاه برای انجام تعمیرات منتقل می کند.

نکته لازم به ذکر است تعميرات تلويزيون در مرکز تخصصي ال جي سرويس با دستگاه هاي پيشرفته انجام مي شود، استفاده از دستگاه هاي تخصصي بسيار مهم است. در غير اين صورت برد به درستي تعمير نمي شود و احتمال تکرار خرابي وجود دارد. پرسنل اين مرکز بعد از تعمير تلويزيون شما به گردگيري و انجام برخي تنظيمات مي پردازند. اين کار باعث بالا رفتن کاراي تلويزيون مي شود. ال جي سرويس سعي در  ارائه ي خدمات با کيفيت بالا مي باشد.

رفع علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی

کنترل نوسانات برق

یکی از عواملی که بعضا علت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی می شود، نوسانات برق است. توضیح این که تلویزیون معمولا با ولتاژ پایین کار می کند و در صورت بروز کوچک ترین نوسانی در جریان برق، خاموش می شود. اگر جریان برق قدرت کافی نداشته یا دچار نوسان شود، برد پاور دچار مشکل شده و تامین ولتاژ نیز مختل خواهد شد. در نتیجه تلویزیون خاموش شده و در صدم ثانیه، مجددا روشن می شود. کافی است از محافظ برق استفاده کنید تا نوسان های ایجاد شده، کنترل شوند.

تعویض کابل HDMI

برای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی یا هر برند دیگری، بد نیست کابل HDMI را نیز تعویض کنید. حتی توصیه می شود که جهت وصل کردن دستگاه‌ های دیگر (کنسول بازی، سیستم های پخش و صوت و …) به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

خرابی مین برد تلویزیون

گاهی باید برای حل معلت خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی، مین برد آن را تعویض کرد. اگر مین برد یا برد اصلی تلویزیون درست کار نکند، دستگاه هنگام کارکردن خاموش می شود. در این حالت، وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌ شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌ کند، اما تلویزیون روشن نمی شود.

تعمیر یا تعویض مدار استندبای

با تعمیر یا تعویض مدار استندبای هم می توان مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی را حل کرد. کاربردمدار استند بای، تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون، هنگام خاموش بودن آن است. این مدار روی برد smps  قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سوئیچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی

خاموش شدن تلویزیون ال جی می‌تواند به علت‌های مختلفی رخ دهد. در اینجا ،علل خاموش شدن تلویزیون ال جی را برای شما بیان خواهم کرد:

  • یکی از علت‌های عمده خاموش شدن تلویزیون ال جی، خرابی پاور است. پاور مسئول تامین برق لازم برای عملکرد تلویزیون است. اگر پاور درست عمل نکند و چراغ چشمک زن تلویزیون روشن نشود، احتمالا” مشکلی در پاور وجود دارد. در این صورت، ما در تعمیر تلویزیون ال جی به بررسی مین برد می‌پردازیم.
  • علت دیگر، مسائل نرم افزاری و به روز نبودن سیستم عامل تلویزیون باشد. در بعضی موارد، اگر تلویزیون به روزرسانی نشده باشد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که منجر به خاموش شدن تلویزیون می‌شود. در این صورت، بررسی نرم افزار و به روزرسانی آن به منظور رفع مشکلات می‌تواند کمک کند.
  • در نهایت، در صورتی که علت خاموش شدن تلویزیون ال جی باز هم مشخص نشود، ممکن است مشکل در قطعات دیگری مانند: برد‌های داخلی، قطعات الکتریکی یا قطعات الکترونیکی تلویزیون باشد.

پس از بررسی موارد فوق و عدم رفع مشکل، بهتر است جهت بررسی دقیق توسط تکنسین‌های ما برای تشخیص و رفع مشکل ،با ما تماس بگیرید. تیم تخصصی ما در شرکت “تعمیر با ما” بصورت شبانه روزی در خدمت مشتریان عزیز میباشد.

خاموش و روشن شدن تلويزيون ال جی

خاموش شدن تلویزیون ال جی به علت نوسانات برق

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برد پاور ال‌جی به وجود آید، نوسانات برق است. نوسانات برق تغییرات ناخواسته و غیرمنظم در ولتاژ و جریان برق هستند که می‌توانند، باعث خرابی قطعات الکترونیکی شوند. برق شهری در طول زمان ممکن است نوساناتی متنوع داشته باشد که به صورت ناخواسته بر روی تلویزیون شما تأثیر می‌گذارد.

نوسانات برق می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله : رعد و برق، سوء استفاده از برق، و سیستم برق ضعیف رخ دهند. وقتی نوسانات برق وارد تلویزیون شوند، برد پاور ممکن است نتواند با آنها به درستی سازگار شود و خراب شود. نوسانات برق می‌توانند، خطر جدی برای برد پاور تلویزیون ال‌جی شما به همراه داشته باشند. با اطلاع  درباره این خطر و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن، می‌توانید ازتلویزیون‌هایتان در برابر خرابی‌های ناشی از نوسانات برق محافظت کنید. این راهکارها شامل :

استفاده از ولتاژ استابیلایزر، منبع تغذیه باتری، بررسی سیستم برق خانه و قرار دادن تلویزیون در محیطی با ولتاژ پایدار است.

از آنجا که ، برد پاور یکی از قسمت‌های حساس تلویزیون ال‌جی است که در معرض خطر قرار دارد. برخی از مشکلاتی که با خرابی برد پاور ممکن است رخ دهند، شامل عدم روشن شدن تلویزیون، تصاویر نامناسب یا کیفیت تصویر پایین، صداهای ناقص یا عدم وجود صدا می‌شود.

در نهایت، نوسانات برق شامل تغییرات ناخواسته و غیرمنظم در ولتاژ و جریان برق هستند. این تغییرات ممکن است ناشی از عواملی مانند: رعد و برق، سوء استفاده از برق یا سیستم برق ضعیف باشد. برد پاور به دلیل حساسیت خود در برابر نوسانات برق، ممکن است باعث خرابی شود و بازدهی تلویزیون را کاهش دهد.

علت روشن شدن خود به خود تلویزیون ال جی

آیا تا به حال پدیده گیج کننده روشن شدن خود به خود تلویزیون ال جی را تجربه کرده اید؟ تو تنها نیستی. بسیاری از دارندگان تلویزیون ال‌جی با این مشکل مواجه شده‌اند و می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. برخلاف تصور برخی، این مشکل اغلب ناشی از خرابی برد اصلی یا گیرنده کنترل است. در این مقاله، دلایل رایج روشن شدن تلویزیون‌های ال‌جی را بررسی می‌کنیم و دلایل اصلی و راه‌حل‌های بالقوه را روشن می‌کنیم.

تداخل کنترل از راه دور: یکی از دلایل اصلی روشن شدن غیرمنتظره تلویزیون ال جی شما تداخل کنترل از راه دور دیگر است. تلویزیون‌های مدرن ال‌جی مجهز به حسگرهای IR (مادون قرمز) هستند که می‌توانند سیگنال‌های کنترل‌های مختلف از راه دور، از جمله سیگنال‌های سایر دستگاه‌های خانه شما را تشخیص دهند. اگر کنترل از راه دور دیگری، مانند ساندبار یا پخش کننده دی وی دی، سیگنالی را منتشر کند که با فرکانس IR تلویزیون شما مطابقت دارد، می تواند ناخواسته تلویزیون شما را روشن کند.

خرابی مین برد: یکی دیگر از دلایل روشن شدن خود به خود تلویزیون ال جی می توان به خرابی مین برد اشاره کرد. مین برد تلویزیون وظیفه ارسال و هماهنگی تصویر تلویزیون را دارد. مین برد همانطور که از اسم آن پیداست مین اصلی تلویزیون می باشد. در حالی که روشن شدن ناگهانی و بدون دلیل تلویزیون ال جی شما می تواند خسته کننده باشد، درک این نکته ضروری است که اغلب نشان دهنده خرابی سخت افزاری بزرگ مانند برد اصلی یا گیرنده کنترلی نیست.

در بیشتر موارد، مشکل را می توان به تداخل کنترل، تنظیمات HDMI، تایمرهای برنامه ریزی شده، به روز رسانی سیستم عامل یا نوسانات برق و مین برد ردیابی کرد. با شناسایی علت خاص و اجرای راه حل های توصیه شده، می توانید کنترل تلویزیون ال جی خود را دوباره به دست آورید و از تجربه تماشای بدون دردسر لذت ببرید.

در صورت بروزهرگونه ازموارد فوق،کافیست با ما تماس بگیرید ،تیم ما با تجربه و بهره گیری از ابزار های پیشرفته واستفاده ازقطعات اصلی وضمانت پس از تعمیر، همواره در کنار شما خواهد بود.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور