مشکل ورتیکال تلویزیون

فهرست

مشکل ورتیکال تلویزیون + علائم و راه حل های آن

یکی از مشکلات شایعی که برای صفحه نمایش ایجاد می‌شود، مشکل ورتیکال تلویزیون است. از نشانه‌های ورتیکال شدن تلویزیون می‌توان به جمع شدن تصویر، عمودی شدن تصویر و سایر موارد دیگر اشاره کرد، اما علت ایجاد خطوط افقی روی تصویر در مشکل ورتیکال تلویزیون چیست؟ نحوه عیب‌یابی و رفع این مشکل به چه صورت است؟ تعمیرباما ارائه دهنده خدمات تعمیر تلویزیون در تهران و سراسر ایران.

در ادامه همه چیز درباره این موضوع ذکر شده، پس برای گرفتن پاسخ سوالات خود و کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علائم و نشانه‌های مشکل ورتیکال تلویزیون

از علائم و نشانه‌های مشکل ورتیکال تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش خطوط به صورت عمودی و افقی روی تصاویر
  • نمایش فیلم‌ها و تصاویر به صورت عمودی
  • جمع شدن تصویر از قسمت بالا و پایین
  • کم شدن ارتفاع فیلم‌ها و تصاویر در صفحه نمایش
  • نمایش هاله‌ای از نور در وسط تلویزیون

علت ایجاد خطوط افقی روی تصویر در مشکل ورتیکال تلویزیون

ایجاد خطوط افقی روی تصویر یکی از نشانه‌های اصلی مشکل ورتیکال شدن تلویزیون است. به منظور عیب‌یابی این مشکل باید در ابتدا مقاومت فیوز ورتیکال که باید کمتر از 10 اهم باشد را بررسی کرد. در صورت بالا بودن این مقدار، باید مقاومت تعویض شود. از سوی دیگر مقاومت فیوزی ورتیکال در تلویزیون‌های هوشمند در بیشتر موارد بین 1 و 2 است. پس در ابتدا باید به‌وسیله اهم‌متر مقدار آن را بررسی کرده و در صورت نیاز برای تعویض اقدام کنید.

دلیل کم شدن ارتفاع تصویر در ورتیکال شدن تلویزیون

یکی دیگر از علائم ایجاد مشکل ورتیکال تلویزیون، کم شدن ارتفاع تصویر است. به منظور عیب‌یابی و رفع این مشکل باید در ابتدا خازن‌های تلویزیون را با استفاده از خازن‌سنج، بررسی کنید. با توجه به مطالعات صورت‌گرفته در صورت کاهش ظرفیت خازن بای پس، ارتفاع تصویر نیز کاهش خواهد یافت.

اگر بعد از انجام بررسی‌های لازم متوجه ظرفیت کم خازن شدید، پس باید برای تعویض آن اقدام کنید. در صورت رفع نشدن این مشکل باید در منو سرویس، دامنه آن را تغییر دهید.

علل جمع شدن تصویر از بالا و پایین در عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون

در عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون باید در ابتدا به بررسی علت جمع شدن تصویر از قسمت بالا و پایین بپردازید. براساس بررسی‌های صورت‌گرفته توسط افراد متخصص، خراب شدن خازن‌های الکترولیتی و بالا رفتن میزان مقاومت فیوزی از دلایل اصلی جمع شدن تصویر به شمار می‌آیند. پس برای رفع این مشکل باید مقاومت و خازن را تعویض کرد.

دلایل ایجاد هاله نور در تصویر در مشکل ورتیکال تلویزیون

از سوی دیگر ورتیکال تلویزیون باعث ایجاد هاله نور در تصویر خواهد شد. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که خراب شدن IC یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد هاله‌های کوچک نور است. پس برای رفع این مشکل باید برای تعویض IC اقدام کنید.

به‌طورکلی برای تعویض هر یک از این قطعات باید به مراکز معتبری مانند مجموعه تعمیر با ما مراجعه کرده تا در اسرع وقت مشکلات تلویزیون را عیب‌یابی و رفع کنند.

علت مشکل ورتیکال شدن تلویزیون چیست؟

به دلایل مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورتیکال شدن تلویزیون اتفاق می‌افتد. اگر این مشکل سریع عیب‌یابی و رفع نشود، به دستگاه آسیب‌های جدی وارد خواهد شد. به‌طورکلی از دلایل ایجاد این مشکل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ایراد در اتصالات و کابل‌ها
  • خرابی خازن‌های تلویزیون
  • مشکلات نرم افزاری
  • خرابی ترازیستور تصویری
  • خرابی آی سی

به‌طورکلی با استفاده اصولی از تلویزیون و رعایت یکسری نکات مهم می‌توانید احتمال ایجاد این مشکل را کاهش دهید. از سوی دیگر طول عمر مفید دستگاه و قطعات نیز افزایش خواهد یافت.

نحوه عیب‌یابی مشکل ورتیکال تلویزیون

عیب‌یابی و رفع مشکل ورتیکال تلویزیون باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود، اما در این قسمت سعی داریم یکسری اقدامات لازم را برای رفع این مشکل به شما معرفی کنیم. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

  • بررسی سیم‌ها و کابل‌ها و اطمینان از اتصال صحیح آنها به دستگاه و درنهایت تعویض آنها در صورت وجود ایراد و خرابی
  • راه‌اندازی مجدد تلویزیون
  • آپدیت نرم‌افزارها و سیستم عامل
  • بررسی تنظیمات پنل تلویزیون

اگر با انجام کارهای ذکرشده مشکل ورتیکال شدن تلویزیون رفع نشد، پس باید به مراکز معتبر و با سابقه مانند مجموعه تعمیر با ما مراجعه کنید. این مجموعه سابقه‌ای درخشان در زمینه تعمیر انواع تلویزیون دارد. در صورت تماس با این نمایندگی معتبر در اسرع وقت افراد مجرب و متخصص برای عیب‌یابی و رفع مشکل به محل موردنظر شما اعزام می‌شوند.

لازم به ذکر است این مجموعه تمامی خدمات خود را با گارانتی 18 ماهه به مشتریان ارائه می‌دهد. پس در صورت بروز هرگونه مشکلی بدون دریافت هزینه آن را رفع خواهند کرد. از سوی دیگر با توجه به حساسیت بالای قطعات، در صورت نداشتن تجربه کافی خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهید شد.

هزینه عیب‌یابی و بر طرف کردن مشکل ورتیکال تلویزیون

به‌طورکلی این مشکل با انجام یکسری اقدامات ساده و یا با استفاده از نرم‌افزار رفع خواهد شد و نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارد. درصورتی‌که قطعات تلویزیون مشکل داشته باشند، برای رفع آن باید هزینه بسیاری را پرداخت کنید. در صورت مشاهده مشکل ورتیکال تلویزیون باید سریعا آن را خاموش کرده و 2 شاخه را از پریز جدا کنید. انجام این کار مانع از افزایش هزینه تعمیرات و وارد شدن آسیب جدی به دستگاه می‌شود.

در مجموعه تعمیر با ما پس از عیب‌یابی دستگاه، قیمت احتمالی را به مشتری اعلام می‌کنند. از سوی دیگر در درجه اول تعمیر قطعات را ترجیح می‌دهند و در صورت تعمیر نشدن، آن را تعویض خواهند کرد. همچنین به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در عملکرد تلویزیون از قطعات اورجینال و با کیفیت استفاده خواهند کرد. در این مجموعه هزینه تعمیرات براساس نرخ مصوبه تعمیرکاران محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

تلویزیون یکی از وسایل ضروری و سرگرم‌کننده است. به همین علت باید همواره به بهترین شکل ممکن از آن مراقبت و نگهداری کنید. یکی از مشکلاتی که برای تلویزیون ایجاد می‌شود مشکل ورتیکال شدن تلویزیون است. از نشانه‎‌های این مشکل می‌توان به عمودی شدن صفحه، جمع‌شدن تصویر و سایر موارد دیگر اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای عیب یابی ورتیکال تلویزیون باید به مراکز معتبر و با سابقه مراجعه کنید.

ما رو به دوستان خود پیشنهاد کنید.

ثبت درخواست آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور