منوی مخفی تلویزیون ال جی

فهرست

فعال کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی

همه تلویزیون‌ها دارای حداقل یک منوی تنظیمات هستند که افراد به منظور تغییر نور، رنگ، صدا و سایر موارد دیگر از آن استفاده می‌کنند. دسترسی به این منو با ریموت و همچنین پنل تلویزیون امکان‌پذیر است. برخی از دستگاه‌ها منو دیگری دارند که به آن منوی مخفی می‌گویند. فعال کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی، به کاربران دسترسی‌هایی برای انجام تنظیمات خاص می‌دهد، اما این منو در تلویزیون ال جی چگونه فعال می‌شود؟ نحوه نمایش منوی مخفی در تلویزیون ال جی چگونه است؟ روش‌‌های دسترسی به منوی مخفی تلویزیون چیست؟ در این مطلب همه چیز درباره منوی مخفی تلویزیون ذکر شده، پس با ما همراه باشید. در صورت عدم آگاهی راجب منوی مخفی شما می توانید به ای سی برنامه تلویزیون ال جی خود آسیب برسانید و نیاز به تعمیر تلویزیون ال جی پیدا کنید. تعمیر باما اولین ارائه دهنده تعمیر تلویزیون به صورت تخصصی در تهران.

منوی سرویس چیست؟

منوی سرویس یکی از قسمت‌های خاص تلویزیون ال جی است که امکان دسترسی به ویژگی‌ها و تنظیمات پیچیده‌تر را به شما می‌دهد. به‌ طورمعمول منوی سرویس برای تکنیسین و تعمیرکاران طراحی شده، اما کاربران هم برای تغییر تنظیمات خاص می‌توانند از آن استفاده کنند. به بیان دیگر در این منو به تنظیماتی که در منو عادی قابل دسترسی نیست، دسترسی خواهید داشت.

معرفی پیش نیاز دسترسی به منوی مخفی تلویزیون ال جی

اکثر تلویزیون‌های هوشمند شرایط لازم برای ورود به منوی مخفی را روی ریموت کنترل خود دارند. درحالی‌که در تلویزیون ال جی این شرایط متفاوت است و برای ورود به منوی مخفی  تلویزیون ال جی، استفاده از کنترل مادر ضروری است. در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی استفاده از کنترل مادر، بهتر است وارد منوی مخفی نشوید؛ زیرا امکان بازگشت برخی از تغییرات وجود ندارد.

از طرف دیگر در صورت ورود به منوی مخفی، باید قبل از تغییر دادن تنظیمات از صفحه عکس بگیرید. با انجام این کار در صورت لزوم با مراجعه به عکس، توانایی بازگشت به تنظیمات قبلی را داشته باشید. در غیر این صورت باید با افراد متخصص برای انجام تنظیمات لازم تماس حاصل نمایید.

روش‌های دسترسی به منوی مخفی تلویزیون ال جی چیست؟

برای انجام این کار و فعال کردن آن می‌توانید از 3 روش زیر استفاده کنید:

  • فعال کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی با استفاده از دکمه MENU

فعال کردن منوی مخفی تلویزیون با استفاده از دکمه MENU باید به صورت همزمان دکمه روی تلویزیون و کنترل را فشار دهید و به مدت 5 ثانیه آن را نگه دارید.

  • دسترسی به منوی مخفی تلویزیون ال جی با دکمه OK

در این روش باید دکمه OK روی کنترل دستگاه و روی تلویزیون را به صورت همزمان فشار داده و 5 ثانیه آن را نگه دارید. پس از گذشت 5 ثانیه، با ورود به منوی مخفی، امکان دسترسی به تنظیمات خاص را خواهید داشت.

  • استفاده از دکمه کاهش صدا و OK، به منظور دسترسی به منوی مخفی

در این روش نیز باید به صورت همزمان دکمه کاهش صدا و OK روی تلویزیون و کنترل را باید به صورت همزمان فشار دهید و آنها را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. در این صورت نیز منوی مخفی تلویزیون LG فعال خواهد شد.

لازم به ذکر است که احتمال دارد هر یک از 3 روش توضیح داده‌شده برای مدل خاصی از تلویزیون LG کاربرد داشته باشند. پس می‌توانید برای فعال کردن منوی مخفی روش‌ها را یکی یکی امتحان کنید.

آشنایی با رمز ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی

برای فعال کردن منوی مخفی تلویزیون LG باید رمز را وارد کنید. این رمز شامل اعداد 0000، 8741، 0413، 7777، 8743 و 8878 شده که با توجه به مدل تلویزیون رمز آن مشخص می‌شود. به‌طورکلی می‌توانید این رمزها را بدون نگرانی انتخاب کنید و از اینکه یکی از این اعداد رمز تلویزیون شما است، اطمینان داشته باشید.

تنظیمات منوی مخفی تلویزیون ال جی

در منوی مخفی تلویزیون تعداد بسیاری از دسترسی‌ها و تنظیمات تلویزیون وجود دارد. برخی از این تنظیمات به شرح زیر هستند:

  • حالت هتل (HOTEL MODE)

این حالت برای اتاق‌های هتل استفاده می‌شود. به‌طورمعمول در هتل‌ها، در مدت کوتاهی تلویزیون در دسترس افراد بسیاری قرار می‌گیرد. به همین علت باید گزینه تنظیمات کانال و جستجو تنظیمات را از منو اصلی برداشت و یا دسترسی را محدود کرد.

  •  تنظیم رنگ

با استفاده از تنظیم رنگ می‌توان رنگ تصاویر را به شکل موردنظر خود در تلویزیون تنظیم کنید.

  • تنظیم سطح و میزان صدا

در این تنظیمات نیز می‌توان نحوه پخش شدن صدا و میزان صدای تلویزیون را به میزان دلخواه تنظیم کنید.

  •  ارتقاء سیستم عامل تلویزیون، در حالت UPGRADE

در تنظیمات منوی مخفی تلویزیون، توانایی ارتقا سیستم عامل تلویزیون خود را خواهید داشت. به‌طورکلی با ارتقا سیستم عامل، عملکرد تلویزیون نیز بهتر خواهد شد. شرکت LG هر 2 ماه یکبار این بروزرسانی را به کاربران ارائه می‌دهد. پس می‌توان از آنها استفاده کرد.

  • تنظیمات زبان

زبان تلویزیون خود را در این قسمت می‌توانید تغییر دهید. ناگفته نماند که متاسفانه اکثر تلویزون‌های اصلی وارداتی هستند و از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. به‌طورمعمول در این شرایط بهتر است زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

  •  تنظیمات اندازه تصاویر

ارتفاع و عرض تصاویر را می‌توان در قسمت منوی مخفی تلویزیون ال جی، تنظیم کرد. به بیان دیگر در این قسمت می‌توانید اندازه تصویر را به میزان دلخواه خود تغییر داده و تنظیم کنید.

سخن پایانی

منوی مخفی تلویزیون ال جی یکی از قابلیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید به ویژگی‌ها و تنظیمات خاص دسترسی پیدا کنید. به منظور نمایش منوی مخفی در تلویزیون ال جی به کنترل مادر احتیاج خواهید داشت. به‌طورکلی در این مطلب روش‌‌های دسترسی به منوی مخفی تلویزیون و نکات مهم آن بررسی شده است. پس با مطالعه آن می‌توانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور