اتصال تلویزیون به اینترنت

فهرست

روش های اتصال تلویزیون به اینترنت

در دنیای امروزی با توجه به وصل شدن تلویزیون به اینترنت قابلیت های زیادی به تلویزیون اضافه شده و شما امکان تماشای انلاین تلویزیون را پیدا می کنید. حال یکی از سوال هایی که شما عزیزان از ما می پرسید طریفه وصل شدن تلویزیون به اینترنت می باشد و آیا می‌توان اینترنت گوشی را به تلویزیون وصل کرد؟ در ادامه همه چیز درباره اتصال تلویزیون به اینترنت و همچنین اتصال اینترنت گوشی به تلویزیون ذکر شده است، پس با ما همراه باشید. در حال حاضر تلویزیون نیز مانند گوشی، هوشمند است. پس می‌توان با استفاده از Smart TV به اینترنت اتصال داشت و به صورت آنلاین ویدئوها و تصاویر را مشاهده کرد. تعمیر باما اولین شرکت ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در ایران با 14 سال سابقه در حوزه تعمیرات در کنار شما عزیزان می باشد.

اتصال تلویزیون به اینترنت

برای اتصال به اینترنت، در ابتدا باید با استفاده از مودم یا گوشی به wifi متصل شوید. قبل از اتصال باید از داشتن حجم اینترنت و از سالم بودن مودم، اطمینان داشته باشید.

راه‌های اتصال تلویزیون به اینترنت

برای انجام این کار 3 روش مختلف وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

1.     وصل شدن تلویزیون به اینترنت با کابل

تلویزیون‌های smart در برندهای مختلف مانند sony، LG، مدل‌های مختلف سامسونگ و سایر موارد دیگر که به تازگی به بازار وارد شده‌اند بیشتر شبیه به تلفن‌های smart هستند تا تلویزیون. به بیان دیگر تمامی تلویزیون‌های نسل جدید بیشتر به کامپیوتر شبیه هستند.

با اتصال به اینترنت می‌توانید ساعت‌های طولانی از جستجو در دهکده جذاب جهانی اطلاعات، نهایت لذت را ببرید. به‌طورکلی نحوه اتصال از طریق کابل به صورت زیر است:

  • اتصال کابل lan به تلویزیون هوشمند و مودم
  • ورود به بخش menu یا home توسط ریموت کنترل و انتخاب گزینه setting
  • انتخاب network selection در قسمت network و درنهایت انتخاب گزینه cable
  • ورود به بخش cable network setup و تغییر internet protocol setup به auto setup

پس از انجام مراحل بالا، تلویزیون شما به اینترنت متصل خواهد شد.

2.     اتصال تلویزیون به اینترنت با وایفای یا به صورت وایرلس

همانگونه که در قسمت‌های بالا ذکر شد، نسل جدید تلویزیون‌ها قابلیت وایرلس دارند. پس برای اتصال  به اینترنت دیگر به اتصال کابل LAN نیاز نداشته و با استفاده از مودم می‌توانید متصل شوید.

3.     اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت

علاوه بر روش‌های دیگر با استفاده از دانگل wifi نیز می‌توان تلویزیون را به اینترنت متصل کرد. حال سوال این است برای اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت باید چه کار کرد؟ اتصال به‌وسیله دانگل وای فای برای تلویزیون‌های معمولی که قابلیت اتصال به صورت خودبه‌خودی به وای فای را ندارند، مناسب است. در این روش دانگل وای فای از طریق پورت usb به تلویزیون متصل شده و درنهایت باعث اتصال به اینترنت  خواهد شد.

اتصال اینترنت گوشی به تلویزیون

در برخی از موارد احتمال دارد شما به مودم دسترسی نداشته باشید و برای اتصال به اینترنت، تنها راه شما اتصال به اینترنت گوشی باشد. اتصال اینترنت تلفن همراه به تلویزیون نیز مانند اتصال به‌وسیله مودم است. به بیان دیگر در این شرایط تلفن همراه شما نقش مودم را ایفا می‌کند. پس با فعال کردن گزینه hotspot گوشی و انجام مراحل اتصال به اینترنت، می‌توانید به آن متصل شوید.

آشنایی با علت عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

اگر با رعایت نکات ذکر شده در بالا، باز هم تلویزیون شما به اینترنت متصل نشد، احتمال دارد مشکلاتی در شبکه، کابل، مشکلات سخت‌افزاری و همچنین تنظیمات دستگاه وجود داشته باشد. در این شرایط باید تلویزیون عیب‌یابی شود. در این روش باید با استفاده از تلفن همراه و یا لپ تاپ اینترنت خود را چک کنید. در صورت نبود هیچگونه مشکل در اینترنت، احتمال دارد کابل LAN شما مشکل داشته باشد و یا باید اتصال سرور خود را بررسی کنید. در صورت اوکی بودن موارد ذکرشده، احتمال دارد تلویزیون شما از نظر سخت‌افزاری مشکلی داشته باشد که در این صورت باید از افراد متخصص و ماهر درخواست کمک کنید.

سخن پایانی

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی، در کنار تولید تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون‌های smart نیز با قابلیت اتصال به اینترنت تولید می‌شود. به‌طورکلی به روش‌های مختلفی مانند اتصال از طریق کابل، اتصال با وای فای، اتصال به‌وسیله مودم و همچنین اتصال با دانگل وای فای می‌توان تلویزیون را به اینترنت متصل کرد.

در این مطلب همه‌چیز درباره نحوه وصل کردن تلویزیون به اینترنت و اتصال اینترنت گوشی به تلویزیون ذکر شده است. پس در صورت عدم اتصال به اینترنت، باید توسط افراد متخصص و ماهر، این مشکل عیب‌یابی شده و درنهایت رفع شود.

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور