ایرادات متداول تلویزیون ال جی

فهرست

ایرادات متداول تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی یک دستگاه پیچیده است، ممکن است هر نقصی در ان رخ دهد. در این صورت شما نیاز به تعمیر تلویزیون ال جی پیدا می کنید. این مقاله برخی از ایرادات متداول تلویزیون ال جی را مورد بحث قرار می دهد.

برند ال جی یکی از به نام ها در تولید لوازم خانگی است که تلویزیون یکی از محصولات این شرکت است. امروزه اکثریت مردم از تلویزیون ال جی استفاده کرده اند و یا با ان سر کار دارند. در خانه و اداره، مغازه و مدرسه ما با محصولات زیادی از این برند سر کار داریم. اما با داشتن اعتبار زیاد این برند و کیفیت بالا باز هم امکان خرابی و ایراد وجود دارد. شما برای تعمیر تلویزیون خود می توانید با تعمیر با ما تماس بگیرید.

ایرادات متداول تلویزیون ال جی

ایرادات متداول تلویزیون ال جی و دلایل ان

در یک تلویزیون LCD معمولی، پنل با لامپ روشن می شود. از آنجایی که تمام برد های دستگاه به نوعی به پنل متصل هستند، هر گونه مشکل از طریق تصویر روی صفحه نمایش داده می شود. عمر مفید تلویزیون در درجه اول با طول مدت عناصر پنل تعیین می شود.

مهم! بسیاری از تلویزیون های ال جی دارای عملکرد خود تشخیصی هستند. هنگامی که دستگاه روشن می شود، سیستم های خود را برای عملکرد اسکن می کند. پس از تشخیص مشکل، تلویزیون به حالت آماده به کار می رود و شروع به پخش دنباله ای از سیگنال ها از طریق نشانگر می کند. هر ترکیبی از سیگنال های چشمک زن یک کد خطا است. تمام کدهای خطای تلویزیون در دستورالعمل های دستگاه مربوطه نوشته شده است. تکنسین کدهای خطا را رمزگشایی می کند تا فرآیند تشخیص را برای خود ساده کند، یا از کتابچه راهنمای کاربر استفاده می کند.

  1. نداشتن تصویر

ایرادات متداول تلویزیون ال جی دستگاه کار می کند، اما هیچ تصویری روی صفحه تلویزیون ال جی وجود ندارد.

دلایل ممکن:

  • سوختن مهتابی،
  • از کار افتادن تیکان،
  • سوختن پاور

اگر مشکل در پنل باشد، تعمیر تلویزیون Lg می تواند دشوار باشد. با یک متخصص تماس بگیرید. اگر او اصرار به تعویض پنل داشته باشد، در بسیاری از موارد خرید فوری یک تلویزیون جدید و کامل ارزان تر خواهد بود. با این حال، در صورت استفاده از خدمات گارانتی، می توانید پنل را با موفقیت جایگزین کنید.

  1. کم نور شدن صفحه نمایش

یکی دیگر از ایرادات متداول تلویزیون ال جی کم نور شدن در لبه های صفحه نمایش یا در قسمت های دیگر صفحه نشان دهنده مشکلات نور پس زمینه است. به دلیل نوسانات برق در شبکه، نور پس زمینه می سوزد. لامپ ها همچنین ممکن است در ابتدا دارای نقص کارخانه باشد.تعمیر تلویزیون در این شرایط نیاز به تعویض لامپ دارد.

لازم نیست به این فکر کنید که تعمیر تلویزیون ال جی را به کی بسپارید. تعمیر باما با داشتن کادری مجرب و حرفه ی در محل شما حضور پیدا میکنند و تعمیر تلویزیون ال جی را در اسرع وقت انجام می دهند.

  1. چشمک زدن تصویر

در میان ایرادات متداول تلویزیون ال جی یکی از  رایج ترین نقص ها، می توانید چشمک زدن تصویر را بیابید.صفحه نمایش می لرزد زیرا:

  • تلویزیون بیش از حد گرم شده است.
  • زمان تغییر نور پس زمینه فرا رسیده است.
  • تلویزیون نشان می دهد که چگونه تصویرگر حرارتی

اگر تصویر دارای لکه‌ شده باشد، مثل اینکه مناطق «گرم» و «سرد» را برجسته می‌کند، با فلش کردن دستگاه، نقص برطرف می‌شود.سیستم عامل را می توان از اینترنت دانلود کرد. در برخی موارد برای تعمیر Lg کافی است تنظیمات مختلف را از طریق منوی سرویس امتحان کنید.

  1. لکه های سیاه روی صفحه نمایش

لکه های سیاه بزرگ روی صفحه نمایش یکی از ایرادات متداول تلویزیون ال جی است که نتیجه ورود مایع به تلویزیون است. نقاط کوچک پیکسل های “شکسته” هستند، یعنی کریستال های مایعی که از کار افتاده اند. نقاط روی صفحه نشان دهنده نیاز به خرید تلویزیون جدید است. این نقص قابل رفع نیست – ماتریس آسیب دیده است.

  1. راه راه های رنگی افقی

از ایرادات متداول تلویزیون ال جی که با ما در میان می گذارید  مشکل راه راه های رنگی افقی است این مشکل همچنین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

تورم خازن ها در منبع تغذیه یکی از دلایل این مشکل است که به راحتی با لحیم حل می شود. خازن های جدید بخرید و آنها را تعویض کنید.

  1. نوارهای عمودی و افقی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات ظاهر شدن یک ردیف متراکم از نوارهای عمودی و افقی است .چنین نقص هایی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود:

  • فرسودگی یا اتصال کوتاه در پنل تلویزیون؛
  • اتصال کابل اشتباه، کانکتور را تمیز کنید؛
  • تنظیمات خراب عملکرد، autotune را اجرا کنید.
  • اگر T-con خراب است، برد را تعویض کنید.
  1. سوسو زدن صفحه نمایش

صفحه نمایش سوسو می زند. تصویر سوسو گهگاه با نوارهای وسیعی در هم آمیخته می شود. با ضربه زدن به کناره دستگاه می توان به بهبود کوتاه مدت دست یافت. علت مشکل در تماس ضعیف کانکتور روی پنل و کابل است. برای مقابله با مشکل، دستگاه را جدا کرده و کابل را در شکاف مورد نظر محکم کنید.

  1. صدا هست ولی تصویر نیست

اکثر عیوب به بهترین وجه در شرکت تعمیرباما رفع می شود. تعمیر تلویزیون های LCD گران است و اگر خود دست به تعمیر تلویزیون ال جی بزنید امکان دارد در این فرآیند به طور تصادفی بسیاری از عناصر را که هنوز عملکرد خود را دارند خراب کنید.

ایرادات متداول تلویزیون ال جی

ایرادات تلویزیون ال جی پلاسما

تلویزیون های پلاسما نیز می توانند تعدادی از مشکلات آزاردهنده را تجربه کنند.

دستگاه تلویزیون های پلاسما ال جی تفاوت اساسی با دستگاه های LED دارند. تصویر در تلویزیون پلاسما Lg با اعمال جریان به سلول های پر از گاز تشکیل می شود. تحت تأثیر جریان، گاز به پلاسما تبدیل می شود و سلول های پوشیده شده با یک فسفر چند رنگ شروع به درخشش می کنند. سایه های درخشش با رنگ پوشش تعیین می شود.

پلاسما ممکن است به دلیل سوختن پوشش فسفر از کار بیفتد. برای جلوگیری از سوختن، تلویزیون پلاسما Lg را در زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید یا دستگاه را مجبور نکنید که تصویر ثابت را برای مدت طولانی پخش کند. اگر نقصی در برنامه تلویزیون پلاسما رخ داد، باید با فلش دستگاه رفع شود. برای رفع این مشکل و انجام تعمیر موفق ال جی به تجربه لحیم کاری نیازی نیست و احتمال خرابی کامل چیزی وجود ندارد.

این فناوری از دیرباز در زندگی روزمره مردم وجود داشته است، بنابراین تعمیر تلویزیون های پلاسما توسط بسیاری از شرکت ها و متخصصان خصوصی انجام می شود. تعمیرات تلویزیون ال حی در مواردی که پلاسما روشن نمی شود بهتر است به متخصصان مرکز خدمات سپرده شود.

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور