مقایسه ساندبار با سینمای خانگی

مقایسه ساندبار با سینمای خانگی

در این مقاله، می خواهیم  به مقایسه ساندبار با سینمای خانگی بپردازیم. با اینکه  چند سالی است سینمای خانگی رنگ و رو از دست داد است  و محبوبیت قبل را ندارد، هنوز هم افرادی هستند که تمایل به خرید این محصول داشته باشند. هنگام خرید سینمای خانگی، احتمالا فروشنده ها ساندبار را هم به شما پیشنهاد می دهند. مقایسه ساندبار و سینمای خانگی به شما کمک می کند که با توجه به بودجه و دیگر فاکتورها، مناسب ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

در حالی که بسیاری تصور می کنند هر دو سیستم، تعداد  زیادی اسپیکر دارند و از نظر کیفیت صدا هم تفاوت چندانی باهم ندارند . تفاوت های زیادی بین سینمای خانگی و ساندبار وجود دارد. با کمک کارشناسان تعمیر با ما ، نکات کامل و جامعی را در خصوص مقایسه سینمای خانگی و ساندبار به شما ارائه می دهیم؛ با ما همراه باشید.

مقایسه ساندبار با سینمای خانگی

مقایسه ساندبار با سینمای خانگی از نظر عملکرد آن ها

اولین و مهم ترین بحث در مورد  مقایسه سینما خانگی و ساندبار، مربوط به عملکرد این دستگاه ها می باشد . هردو سیستم، کیفیت

و وضوح صدا را افزایش می دهند. اما به نظر شما  کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ به جرات می توان ساندبار را پیروز این رقابت دانست. با این که برخی قابلیت ها و آپشن های اضافه برای سینمای خانگی در نظر گرفته شد است، این قابلیت ها کاربرد چندانی ندارند. در عین حال، این سیستم گاهی دچار مشکلاتی در بخش صدا می شود.

حتی گاهی با تعمیر و تعویض برد تیکان تلویزیون یا مین برد و دیگر قطعات هم نمی توان این مشکلات را برطرف کرد. درواقع اگر یعنی وقتی بلندگوهای سینما خانگی از محل استاندارد منحرف شوند، صدا به حالت عادی پخش نشده و دچار ایراد می گردد. اما ساندبار، مشکلات ناشی از بهم ریختن بالانس را ندارد و از این حیث می توان به آن اعتماد کامل داشت. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که ساندبار، تمام استانداردهای دالبی را پشتیبانی نمی کند و از این نظر، محدودیت هایی دارد.

مقایسه ساندبار با سینمای خانگی

 

درگاه‌های ارتباطی ساندبار متنوع ترند یا سینمای خانگی؟

برای مقایسه ساندبار و سینمای خانگی، باید به درگاه های ارتباطی این دستگاه ها هم توجه ویژه داشته باشید. ساندبار به پورت های وای فای، HDMI، AUX و بلوتوث مجهز می باشد. بنابراین می توان از آن برای پخش فایل های ذخیره شده در موبایل و لپ تاپ و … استفاده کرد. موضوع وقتی جذاب تر می شود که بدانید سینمای خانگی، علاوه بر این درگاه ها، پخش کننده بلوری هم دارد. برخی از مدل های این دستگاه، از این قابلیت پشتیبانی می کنند و این یعنی کیفیت صدایی متفاوت.

نقاط قوت و نقاط ضعف ساندبار

برای بررسی تفاوت ساندبار با سینمای خانگی باید ابتدا نقاط قوت و ضعف هر یک از این دستگاه ها را بررسی کنیم. ساندبار ها ابعاد کوچک تری دارند و از نظر طراحی ظاهری بسیار شیک و مدرن می باشند . آن ها به کابل کشی کمتری نیاز دارند و کنترل و نصب شان آسان تر  است.

با این حال این دستگاه ها قادر به پخش صدای دالبی و چند کاناله نمی باشند و صدا ها قدرت بالایی ندارند. برخی از مدل های پیشرفته تر این دستگاه ها هم قیمت به نسبت بالایی دارند. ساندبار ها پلیر ندارند و آمپلی فایر آن ها توان به نسبت کمی دارد.

نقاط قوت و نقاط ضعف سینمای خانگی

با بررسی ویژگی های سینمای خانگی، بررسی تفاوت ساندبار با سینمای خانگی راحت تر می شود. این دستگاه ها صدای دالبی را با کیفیت و قدرت بالایی پخش می کنند. این دستگاه ها گزینه مناسبی برای فضاهای بزرگ هستند. در یک سینمای خانگی به راحتی می توان بلندگو ها را جا به جا کرد و مطابق نیاز و سلیقه آن ها را قرار داد.

این دستگاه ها به نسبت کیفیت و کارکردی که دارند قیمت شان بسیار مناسب است و آمپلی فایر در آن ها بسیار قدرت مند و با کیفیت است. اما نقطه ضعف سینما های خانگی را می توان در نصب پر دردسر آن ها دانستو این دستگاه ها به کابل و سیم کشی های زیادی نیاز دارند. در محیط های بزرگ صدای این دستگاه ها به دلیل به هم خوردن فرکانس به هم می ریزد. ابعاد شان نیز به نسبت بزرگ است. سینما های خانگی در زمان پخش موسیقی دچار مشکل می شوند.

برای خرید باید چه چیز هایی را بررسی کنیم ؟

در هنگام بررسی تفاوت ساندبار و سینمای خانگی نکات زیادی مانند مساحت منزل، کاربرد مورد نظر، بودجه و دیگر موارد باید در نظر گرفته شده و پس از بررسی های دقیق نسبت به خرید این سیستم های صوتی اقدام کرد. نکته مهم دیگر در مورد مقایسه ساندبار و سینمای خانگی بحث قیمت این دو دستگاه است. علیرغم این که گفته می شود ساندبارها به طور کلی قیمت کمتری نسبت به سینماهای خانگی دارند، در برخی مواقع برای یک کاربری یکسان ویژه ( به عنوان مثال انتخاب سیستم صوتی که از صدای سراند مجازی پشتیبانی کند) هزینه خرید یک ساندبار از سینمای خانگی هم رده اش بالاتر خواهد بود. به طور کلی گفته می شود که بدون نظر گرفتن محدودیت های فضایی در رده قیمتی یکسان سینماهای خانگی عملکرد بهتری نسبت به ساندبارها دارند.

مقایسه ساندبار با سینمای خانگی

بسیاری از ساندبارها کنترل از راه دور ندارند

هر دستگاهی  با کنترل مخصوص خود روانه بازار می شود اما این دستگاه سندبار استثنا هستند بسیاری از نسخه های ساندبار کنترل ندارد و در عوض کاربران دستورات را به ساندبار انتقال می دهند . در زمان فعال کردن ساندبار از شما خواسته خواهد شد اسپیکرهای داخلی تلویزیون را غیرفعال کنید و در واقع هم‌ زمان هم از ساندبار و هم از اسپیکرهای داخلی صدایی دریافت نخواهید کرد.

اما وقتی از ریموت تلویزیون برای تنظیم حجم صدای ساندبار استفاده کنید، این دستورها توسط تلویزیون نیز دریافت می‌شود و پیامی مبنی بر غیر فعال شدن اسپیکرهای آن مشاهده خواهید کرد.

برای تعمیر تلویزیون های مختلف و برند هایی که در بازار وجود دارند می توانید از خدمات ویژه تیم تعمیر با ما استفاده نمایید.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور