تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

این اتفاق می افتد که وقتی می خواهید یک درایو فلش USB را به تلویزیون متصل کنید و فیلم، ، عکس و غیره را تماشا کنید، ولی تلویزیون فلش مموری را نمی خواند. چرا و در چنین شرایطی چه باید کرد؟، ما سعی خواهیم کرد در این مقاله برای شما توضیح دهیم که جرا تلویزیون فلش مموری را نمی خواند؟ جالب ترین چیز این است که وقتی این مشکل رخ می دهد، کاربر حس بدی را تجربه می کند. به عنوان مثال، تلویزیون فلش مموری را نمی خواند، اما کامپیوتر آن را می بیند. یا تلویزیون قبلا این درایو یو اس بی را می دید اما الان آن را نمی شناسد. یا فلش های دیگر را می بیند، اما فلش خاصی را نمی بیند. همه اینها البته روند یافتن علت و راه حل را بسیار پیچیده می کند. اگر همه ی دلایل زیر را بررسی کردید ولی موفق به شناسایی فلش مموری به تلویزیون نشدید شما برای تعمیر تلویزیون خود می توانید با شرکت تعمیر باما تماس گرفته و در خواست خدمات کنید.

اکنون عملاً هیچ تلویزیونی وجود ندارد که بدون ورودی USB و عملکرد اتصال درایوهای فلش USB فروخته شود. حتی تعداد زیادی از تلویزیون های حتی انها که هوشمند نیستند از اتصال درایوهای فلش و پخش محتوای رسانه های مختلف پشتیبانی می کنند و در بیشتر موارد، تلویزیون بلافاصله پس از اتصال فلش مموری آن را پیدا می کند، آن را باز می کند و محتویات آن را نمایش می دهد. بله، اغلب در پخش فایل های مختلف، به خصوص فیلم ها، مشکلاتی وجود دارد. در ادامه به بحث چرا تلویزیون فلش مموری را نمی خواند می پردازیم:

اما در بعضی موارد تلویزیون فقط یک فیلم یا ویدیوی را باز نمی کند. و ارور فرمت ساپورت نمیشه را نمایش میدهد دلیلش این است که پخش کننده تلویزیون از همه فرمت های تصویری و صوتی پشتیبانی نمیکنه. تقریباً وضعیت مشابه در درایوهای USB است. به عنوان مثال، تلویزیون یک درایو فلش را در NTFS یا exFAT نمی بیند (این فرمت سیستم فایل درایو است)، زیرا آن تلویزیون از این فرمت پشتیبانی نمی کند.  به عنوان مثال، پس از فرمت، درایو دیگر شناسایی نمی شود. یا درایو 128 یا 64 گیگابایتی را نمی بیند، زیرا محدودیتی در حجم درایو متصل وجود دارد. گاهی اوقات کاربران با مشکل اتصال فلش USB 3.0 مواجه می شوند و علیرغم این واقعیت که USB 3.0 و USB 2.0 (درگاه روی تلویزیون) سازگار هستند، چنین درایوی ممکن است باز نشود.

تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

اگر تلویزیون فلش مموری را نمی خواند چه باید کرد؟

در تلویزیون ها مدل های جدید و قدیمی وجود دارد که از نظر پشتیبانی از فرمت ها، سیستم های فایل و درایوهای مختلف با اندازه های مختلف بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که برخی از مدل های تلویزیون فلش درایوهای بزرگتر از 8 گیگابایت یا 16 گیگابایت را مشاهده نکنند. این طبیعی است، زیرا هر مدل تلویزیون محدودیت‌هایی در حداکثر مقدار ذخیره‌سازی دارد.

اگر همه چیز را به درستی وصل کردید، به منوی تلویزیون (یا برنامه تلویزیون های هوشمند تلویزیون) بروید، اما درایو فلش وجود ندارد، تلویزیون فلش مموری را نمی خواند ، ابتدا مراحل ساده زیر را امتحان کنید:

  • فلش مموری را در دستگاه دیگری را بررسی کنید. اگر رایانه درایو فلش را ببیند یعنی  فلش سالم است. اگر نه، پس دلیل آن به احتمال زیاد در فلش مموری است و نه در تلویزیون.
  • اگر یک درایو فلش USB را از طریق یک کابل داخلی یا یک تقسیم کننده USB (هاب) وصل می کنید، سعی کنید آن را مستقیماً به درگاه USB تلویزیون وصل کنید. از طریق سیم داخلی یا حتی بیشتر از آن، هاب USB ممکن است کار نکند.
  • معمولاً چندین پورت USB روی تلویزیون وجود دارد. سعی کنید درایو را به پورت دیگری وصل کنید.
  • به نوشته کنار پورت USB توجه کنید. اگر چیزی مانند “سرویس” یا “کنترل از راه دور” در آنجا نوشته شده باشد، از چنین ورودی برای تشخیص و تعمیر استفاده می شود. فلش مموری را به چنین پورتی وصل نکنید.
  • در صورت امکان، فلش دیگری را بردارید. حداقل برای بررسی اینکه آیا تلویزیون او را می بیند یا نه.
  • تلویزیون را به مدت 5 دقیقه از پریز جدا کنید.
  • اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از تلویزیون ها درایوهای فلش با نشانه گذاری GPT را نمی بینند. باید آن را به MBR تبدیل کنید.

کمک نکرد؟ بیایید راه حل های دیگر تلویزیون فلش مموری را نمی خواند را بررسی کنیم.

تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

فرمت کردن فلش مموری

اگر باز هم تلویزیون فلش مموری را نمی خواند به این توجه کنید دو فرمت رایج سیستم فایل وجود دارد: NTFS و FAT32. شاید تلویزیون شما با NTFS کار نمی کند و درایوی که می خواهید وصل کنید فقط در این فرمت باشد. یا برعکس. exFAT نیز وجود دارد که می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند. ماهیت راه حل این است که درایو فلش را با فرمت دیگری فرمت کنید. به عنوان مثال، اگر درایو فلش شما در حال حاضر با فرمت NTFS یا exFAT است، سعی کنید آن را با فرمت FAT32 فرمت کنید. اگر قبلاً در FAT32 است، آن را به NTFS فرمت کنید. اما این به شرطی است که تلویزیون فلش مموری را نمی خواند، اما کامپیوتر آن را ببیند.

ممکن است یک درایو فلش USB را که حجم بالایی دارد را به تلویزیون خود وصل کرده اید. تلویزیون ها ممکن است از درایوهای USB با حچم بالا را پشتیبانی نکنند. به عنوان مثال، تلویزیون ال جی استفاده از درایوهای تا 32 گیگابایت را توصیه می کند. اگر فلش مموری 64 گیگابایتی دارید، ممکن است تلویزیون از آن پشتیبانی نکند و تلویزیون های قدیمی تر می توانند محدودیت های سخت تری داشته باشند. به عنوان مثال، پشتیبانی از درایوهای تا 8 گیگابایت. شما باید به ویژگی های تلویزیون خود، دستورالعمل ها نگاه کنید یا سعی کنید یک فلش کم حجم تر را وصل کنید. تمامی تلویزیون های ال جی، سونی، سامسونگ، فیلیپسو غیره چنین محدودیت هایی برای درایوهای USB دارند.

تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

اگر تلویزیون فلش مموری را نمی خواند به نکات زیر دفت کنید

تلویزیون فلش درایو را می بیند، اما فایل های موجود در آن را نمی بیند. این اغلب اتفاق می افتد. اول از همه، توصیه می کنم فایل را در یک پوشه کپی نکنید. تغییر نام فایل ها/پوشه ها نام را با حروف انگلیسی بنویسید. به دلیل طولانی بودن نام فایل ها، تلویزیون نیز ممکن است آنها را نبیند. اما اغلب دلیل آن این است که تلویزیون به سادگی از فرمت های فایلی که روی درایو USB قرار داده اید پشتیبانی نمی کند.

.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور