علت روشن نشدن تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون

ما در این بخش علت روشن نشدن تلویزیون شما را بررسی می کنیم. تلویزیون که امروزه یکی از وسایلی است که شب هنگام خانواده ها را به دور خود جمع می کند یا در وقت تنها به تماشا و یا بازی کردن به آن نیاز داریم. به جای استفاده از صفحه نمایش کوچک دستگاه های تلفن همراه در فعالیت های سرگرم کننده، صفحه نمایش بزرگ تلویزیون ما لذت ما را بیش از پیش افزایش می دهد. با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، ویژگی های استفاده از تلویزیون ها در حال افزایش است. و البته هر چقدر محبوبیت این وسیله بالا تر رود به خاطر مصرف زیاد آن نیاز به تعمیر تلویزیون نیز بسیار بیشتر می‌شود.

ما از تلویزیون برای بازی کردن، دسترسی به اینترنت و تماشای نه تنها کانال های تلویزیونی بلکه پلتفرم های دیجیتال نیز استفاده می کنیم. با این حال، در هنگام استفاده از تلویزیون، مانند سایر دستگاه های تکنولوژیکی، ممکن است مشکلاتی در عملکرد آن رخ دهد. شایع ترین مشکل در بین خرابی ها، علت روشن نشدن تلویزیون است.

این مشکل معمولا به دو صورت ظاهر می شود. اول اینکه چراغ قرمز آماده به کار تلویزیون روشن است اما تلویزیون روشن نمی شود. یا ممکن است چراغ قرمز تلویزیون روشن نباشد. در مقاله ما سرنخ هایی وجود دارد که می تواند به این سوال پاسخ دهد که “علت روشن نشدن تلویزیون“.

چرا تلویزیون روشن نمی شود؟

علت روشن نشدن تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون این است که اگر بعد از چندین بار تلاش، تلویزیون روشن نشد، ابتدا باید بررسی کنید که آیا برق در شبکه خانگی شما وجود دارد یا خیر. زیرا اگر از هیچ وسیله الکتریکی مخصوصاً در طول روز استفاده نکنید، گاهی اوقات ممکن است متوجه قطع شدن برق نشوید، بنابراین اگر تلویزیون روشن نشود. اولین نکته ای که باید بررسی شود باید برق خانه باشد. اگر مشکلی برای برق وجود ندارد، باید پریز و دکمه پاور را که تلویزیون به آن وصل است بررسی کنید. ممکن است هنگام خاموش کردن تلویزیون یا تمیز کردن به طور تصادفی تلویزیون را با کلید برق اصلی خاموش کرده باشید. اگر مشکل به این دلیل است، می توانید بلافاصله آن را حل کنید و به تماشای تلویزیون ادامه دهید.

برای اینکه ببینید آیا سوکتی که تلویزیون به آن وصل شده است یا خیر، پس از جدا کردن تلویزیون، می توانید یک دستگاه الکترونیکی دیگر را به پریز وصل کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.  اگر دستگاه دیگر نیز کار نمی کند، ممکن است پریز یا فیوزهای برق مشکل داشته باشد.

چراغ Stand-By تلویزیون روشن است، اما تلویزیون روشن نمی شود

علت روشن نشدن تلویزیون

اگر چراغ آماده به کار تلویزیون روشن باشد، می توانید متوجه شوید که برق به تلویزیون می آید. اگر وقتی می خواهیم تلویزیون را در زمان برق روشن کنیم، باز هم روشن نمی شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که باتری های کنترل تلویزیون را بررسی کنید. برای اینکه ببینید منشا مشکل ریموت است یا نه، می‌توانید با خارج کردن باتری‌های کنترل از راه دور و قرار دادن باتری جدید دوباره امتحان کنید. اگر بعد از تعویض باتری ها تلویزیون روشن نشد، به این معنی است که مشکل از کنترل تلویزیون نیست. باید سعی کنید تلویزیون را با استفاده از کلیدهای برنامه روی تلویزیون بدون استفاده از کنترل راه دور روشن کنید. اگر تلویزیون به این صورت روشن شود، به این معنی است که مشکل یا از خود ریموت کنترل است یا از سنسور آن روی تلویزیون.

همه دستگاه های متصل به تلویزیون را از برق جدا کنید

تلویزیون های نسل جدید ورودی های اتصال زیادی دارند. ما معمولا  کنسول بازی یا لپ تاپ خود را با ورودی های HDMI وصل کنیم. به طور کلی، ما این دستگاه های متصل را از تلویزیون خارج نمی کنیم زیرا دائماً از آنها استفاده می کنیم. با این حال، همه این اتصالات امکان دارد که باعث تداخل در کار تلویزیون بشود. همه دستگاه‌هایی که با کابل‌هایشان به تلویزیون متصل هستند را از تلویزیون جدا می‌کنیم. پس از مدت کوتاهی منتظر ماندن، سعی می کنیم دوباره آن را روشن کنیم. اگر تلویزیون دارای اتصال ماهواره ای است، باید کابل ماهواره را نیز جدا کنیم. اگر مشکل ناشی از اتصالات باشد، تلویزیون پس از چند بار تلاش روشن می شود و به حالت اولیه خود باز می گردد.اگر باز هم علت روشن نشدن تلویزیون را پیدا نکرده اید می توانید با شرکت تعمیر باما تماس گرفته و از کارشناسان تعمیر تلویزیون ما درخواست کمک کنید

در ادامه به برخی دیگر از، علت روشن نشدن تلویزیون می پردازیم

علت روشن نشدن تلویزیون سونی

علت روشن نشدن تلویزیون

تلویزیون هایی که در زندگی روزمره خود به طور مکرر تماشا می کنیم و تقریباً تمام وقت خود را می گذرانیم، ممکن است هر از گاهی دچار اختلال شوند. برند سونی برندی است که شهرت جهانی پیدا کرده و محصولات بسیار باکیفیتی تولید می کند . با این حال، به دلیل طول عمر قطعات الکترونیکی، ممکن است اختلال در عملکرد تلویزیون سونی رخ دهد. اگر تلویزیون سونی در خانه شما روشن نمی شود و دلیل آن را نمی دانید. می توانید جزئیات موضوع را مرور کنید.

  1. مطمئن شوید که برق وجود دارد

  2. کابل برق را کنترل کنید

  3. کنترل تلویزیون خود را چک کنید

  4. از امدن برق به پاور تلویزیون مطمئن شوید

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی تلویزیون سونی مقاله ی تعمیر تلویزیون سونی را مطالعه بفرمایید.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور