پرش تصویر تلویزیون

فهرست

علت پرش تصویر تلویزیون

در برخی از موارد هنگام تماشای تلویزیون ممکن است متوجه پرش تصویر تلویزیون شوید که این موضوع باعث آزار شما و ایجاد سردرد می‌شود. به بیان دیگر پرش تصویر تلویزیون اتفاقی ناگوار برای هر کاربری به شمار می‌آید. این موضوع علاوه بر مشکلاتی که در هنگام تماشای برنامه و یا فیلم ایجاد می‌کند، باعث ایجاد دردسر نیز می‌شود. حال سوال این است که علت پرش صفحه تلویزیون چیست؟ برای رفع این مشکل باید چه کار کرد؟ در ادامه به بررسی دلایل پرش تصویر در تلویزیون پرداخته شده، پس برای گرفتن پاسخ سوالات خود ادامه مطلب را از دست ندهید. اگر تلویزیون شمت نیاز به تعمیر داشت شما می توانید برای تعمیر تلویزیون خود با شرکت تعمیر باما تماس بگیرید.

آشنایی با دلایل پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر تلویزیون یکی از مشکلاتی است که احتمال دارد برای هر تلویزیونی اتفاق بیفتد. این پرش می‌تواند به سمت پایین و یا بالای تلویزیون رخ دهد. به‌طورکلی دلایل پرش تصویر تلویزیون به شرح زیر است:

  •  ایجاد اختلال در عملکرد پنل تلویزیون

پنل تلویزیون یکی از قسمت‌های با ارزش و مهم به شمار می‌آید و بیش از نیمی از قیمت تلویزیون، مربوط به صفحه نمایش یا پنل آن است. ناگفته نماند که این بخش در ارائه تصویر درست و باکیفیت به مخاطب تاثیر بسزایی دارد. در اثر مواردی مانند آبخوردگی و خراب شدن صفحه نمایش، با پرش تصویر تلویزیون مواجه خواهید شد. در صورت امکان باید پنل توسط تعمیرکاری متخصص تعمیر شود، در صورت تعمیر نشدن باید برای تعویض آن اقدام کرد.

  • ایراد در مین ‌برد تلویزیون

مین برد هم یکی دیگر از قطعات اصلی و مهم تلویزیون به شمار می‌آید که نقش بسزایی در برقراری ارتباط میان اجزا با یکدیگر ایفا می‌کند. ازآنجایی‌که مین برد با صفحه نمایش ارتباط دارد، در صورت ایجاد اختلال در عملکرد این قطعه، در نمایش تصویر اختلال ایجاد می‌شود.

  • ایجاد مشکل در لامپ‌های تصویر تلویزیون

وجود لامپ تلویزیون برای ارائه تصویر با کیفیت به مخاطب، امری ضروری است. پس در صورت ایجاد اختلال در لامپ تلویزیون، با مشکل قطع و وصل تصویر مواجه خواهید شد.

  • استفاده زیاد از تلویزیون

در صورت استفاده زیاد از تلویزیون و به عبارتی خاموش و روشن کردن بسیار آن با مشکلی مانند پرش تصویر تلویزیون روبرو خواهید شد. به بیان دیگر در اثر خاموش و روشن کردن زیاد، در قسمت‌های مختلف آن گرمای بسیاری تولید می‌شود که باعث آسیب رسیدن به قطعات خواهد شد. به عنوان مثال لامپ تصویر یکی از قسمت‌های حساس به شمار می‌آید که در اثر ایجاد گرما، در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود.

  • ایجاد مشکل در منبع تغذیه پاور

ایجاد مشکل در منبع تغذیه پاور را می‌توان یکی از دلایل پرش تصویر تلویزیون دانست. به عبارت دیگر در اثر ایجاد اختلال در پاور، در عملکرد اجزای مختلف آن، اختلال ایجاد می‌شود. پس در صورت خراب شدن منبع تغذیه پاور باید سریعا با افراد متخصص و ماهر تماس بگیرید. در این صورت انرژی لازم به قطعات دیگر نمی‌رسد و عملکرد آنها دچار مشکل می‌شود.

  • ایجاد اختلال در سیم‌کشی ساختمان

در برخی از موارد به علت ایجاد اختلال در سیم‌کشی ساختمان نیز احتمال دارد با پرش تصویر مواجه شوید. در این صورت روی سیگنال‌های تلویزیون نویز تولید می‌شود که تاثیرات منفی مانند پرش تصویر را به همراه خواهد داشت. در این صورت باید از فردی متخصص درخواست کمک کنید.

آشنایی با چگونگی رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون

برای رفع این مشکل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ریست کردن تلویزیون

برای انجام این کار می‌توانید به‌وسیله تنظیمات یک بار تلویزیون را ریست کنید. در این صورت تنظیمات نادرست تصویر که می‌توانند باعث پرش تصویر شوند، پاک خواهند شد. برای انجام این کار باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • خاموش کردن تلویزیون و جدا کردن دوشاخه از پریز به مدت 5 دقیقه
  • وصل کردن دوشاخه به پریز و روشن کردن تلویزیون

با انجام کارهای ذکرشده، تنظیم مجدد سخت‌افزاری صورت می‌گیرد که باعث رفع مشکلات پخش می‌شود.

  • تنظیم دقیق تصویر

در برخی از موارد نیز به دلایل استفاده از وسایلی مانند ویدئو، گیرنده دیجیتال، DVD بلوری و یا هر وسیله دیگر، احتمال ایجاد پرش تصویر تلویزیون وجود دارد. در این صورت باید به صورت دقیق دستگاه را تنظیم کرد. بدین منظور باید وارد منو تنظیمات شوید و مطابق با دستگاه مورد استفاده خود، تصویر را به صورت دقیق تنظیم کرد.

  • بررسی ورودی‌های پشت تلویزیون

باید ورودی‌های پشت تلویزیون را به صورت کامل بررسی کرد. در صورت عدم اتصال صحیح کابل‌ها به ورودی‌های تلویزیون، دریافت سیگنال‌ها ضعیف بوده و در نهایت باعث پرش صفحه می‌شود. در این صورت باید کابل‌ها را جدا کرده و به صورت مجدد آنها را وصل کنید.

در صورت شل شدن سوکت کابل‌ها و خارج شدن آنها، احتمال ایجاد مشکل در سوکت‌ها و شکستگی آن وجود دارد. در این صورت نیز باید از افراد متخصص درخواست کمک کنید.

  • بررسی کابل‌های تلویزیون

اگر در هنگام استفاده از دستگاه‌های خاص مانند گیرنده دیجیتال نیز با پرش تصویر تلویزیون مواجه شدید. احتمال دارد در کابل‌هایی مانند کابل HDMI و یا خود دستگاه مشکل ایجاد شده و یا چیزی در دریافت سیگنال اختلال ایجاد کرده باشد. در این صورت نیز باید به صورت زیر عمل کرد:

  • عوض کردن کابل HDMI و استفاده از کابلی جدید
  • بررسی وضعیت تصویر پس از استفاده از کابل HDMI جدید و امتحان سایر کابل‌های دیگر
  • ایجاد مشکل در فرستنده در صورت پرش تصویر در 1 یا چند کانال
  • به‌روز کردن سیستم عامل

 

  • بررسی قطعات اصلی تلویزیون توسط افراد متخصص

وجود نقص فنی در قطعاتی مانند برد اصلی، پنل و سایر موارد دیگر نیز با پرش تصویر تلویزیون مواجه خواهید شد. در این صورت باید تلویزیون شما توسط افراد متخصص و ماهر مانند کارشناسان مجموعه تعمیر با ما عیب‌یابی و رفع شود. به بیان دیگر در صورت تماس با این مجموعه، تکنیسین متخصص آن در اسرع وقت به مکان موردنظر شما اعزام خواهند شد.

سخن پایانی

پرش تصویر تلویزیون یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلفی مانند ایجاد اختلال در عملکرد پنل تلویزیون، ایراد در مین ‌برد تلویزیون و سایر موارد دیگر ایجاد می‌شود. در این مطلب نکات لازم درخصوص آشنایی با علت پرش صفحه تلویزیون و نحوه رفع این مشکل ذکر شده است. به ‌طورکلی به منظور عیب‌یابی و مشکل پرش صفحه تلویزیون باید با مراکز معتبر تماس بگیرید و از آنها درخواست کمک کنید.

 

تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور