چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟

چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟

برای برسی این سوال چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟ باید در نظر بگیریم که هر نمایشگر مدرنی که در تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، مانیتورهای کامپیوتر و غیره استفاده می شود، عمر محدودی دارد. و یکی از اولین نشانه های آن کاهش روشنایی تصویر است. اما دلایل دیگر می تواند منجر به عواقب مشابه شود. بیایید سعی کنیم همه چیز را بررسی کنیم.

اگر صفحه تلویزیون تیره شد، روشنایی ناپدید شد، تصویر کم رنگ شد یا به طور کامل ناپدید شد، اول از همه، باید دستورالعمل ها را مطالعه کنید و تنظیمات دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که گیرنده تلویزیون به درستی تنظیم شده باشد و تصویر از بین رفته یا ضعیف باشد، باید به دنبال نقص آن و تعمیر تلویزیون خود باشید.

جواب  احتمالی سوال چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟

در مدل های مدرن تلویزیون، مانند ال جی یا سامسونگ، قبل از بررسی سخت افزاری جواب سوال چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟ می تواند موارد زیر را بررسی کرد

  • صرفه جویی در انرژی به نمایش گذاشته؛
  • حالت شب همیشه روشن است.
  • روشنایی یا کنتراست به درستی تنظیم نشده است.
  • LED ها یا لامپ های نور پس زمینه صفحه نمایش از کار افتاده اند.
  • عملکرد مدار کنترل نور پس زمینه مختل شده است.

پایان عمر یا خرابی نور پس زمینه پنل سامسونگ

نمایشگر تلویزیون های سامسونگ یا هر فناوری دیگری به طور کلی از دو جزء اصلی تشکیل شده است – یک پنل که یک تصویر را ایجاد می کند و یک نور پس زمینه که آن را قابل مشاهده می کند. نور پس زمینه از LED های زیادی تشکیل شده است. میانگین عمر سرویس آنها حدود ۳۰-۴۵ هزار ساعت یا حدود ۳٫۵-۵ سال است. هنگامی که این دوره به پایان می رسد، LED ها شروع به سوختن می کنند و روشنایی خود را از دست می دهند. مرحله بعدی شکست آنها انقراض کامل است.

توجه داشته باشید که در پایان عمر نور پس‌زمینه، به طور غیریکنواختی «خاموش» می‌شود، به همین دلیل است که مناطق یا نوارهای سایه‌دار روی تلویزیون ظاهر می‌شوند (با نوارهای مشکی اشتباه نگیرید که نشان‌دهنده آسیب به پنل است).

اگر صفحه تلویزیون سامسونگ به طور کامل کم نور شده است، این معمولاً نشان دهنده نقص در درایور است – یک قطعه الکترونیکی که برق را به آن می دهد و کنترل می کند، از جمله، روشنایی درخشش آن. یا ولتاژ به نور پس‌زمینه اعمال می‌شود که ویژگی‌های آن مطابق با نیاز برق آن نیست، یا درایور کنترل روشنایی درخشش آن را به صورت برنامه‌ریزی کاهش می‌دهد (یعنی انگار کاربر روشنایی کنترل از راه دور را کاهش داده است). به هر حال، دومی همچنین می تواند در مورد نقص در سیستم عامل تلویزیون صحبت کند، اما این موضوع دیگری است. در ادامه به جواب های دیگر می پردازیم.

چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟

تشخیص نور پس زمینه

از پاسخ های سوال چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟ می توان به خرابی led های تلویزیون اشاره کرد. تکنسین های تلویزیون های سامسونگ که در جداسازی تجهیزات الکترونیکی “نازک” تجربه دارند و حداقل دانش را دارند با استفاده از مولتی متر می توانند خرابی led  های نور پس زمینه را تشخیص داده و بازیابی کنند. جستجوی مشکلات با اندازه‌گیری ولتاژ خروجی درایور نور پس‌زمینه و سپس ولتاژ در قسمت‌های مختلف نوارهای LED (که نور پس‌زمینه از آن تشکیل شده است) شروع می‌شود که برای آن باید پنل را از قاب تلویزیون بردارید. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که مشکل از تغذیه است یا چیز دیگری. این درایور چیزی شبیه به یک ریز مدار کوچک است.

سخت ترین قسمت برداشتن پنل است. این یک جزء الکترونیکی بسیار شکننده نمایشگر است و آسیب دیدن آن بسیار آسان است. پس از برداشتن آن، دسترسی به نوارهای نور پس زمینه LED امکان پذیر خواهد بود. LED ها به صورت سری متصل می شوند، زیرا سوختگی هر یک از آنها منجر به خاتمه کل نوار می شود. همچنین ممکن است یکی از ال ای دی ها با توجه به شرایط فنی خود بتواند مقاومت بیشتری در مدار ایجاد کند. در این حالت، LED های باقی مانده در نوار به طور قابل توجهی تیره تر از بقیه می درخشند.

بازگرداندن عملکرد یک LED سوخته یا خراب غیرممکن است، بنابراین باید آن را تغییر دهید. اما بهتر است، البته، کل نوار یا حتی – در صورت امکان – کل نور پس زمینه جایگزین شود.

برد T-con

یکی دیگر از جواب های سوال چرا صفحه تلویزیون سامسونگ من کم نور شده؟ می تواند خرابی برد تیکان باشد. برد تیکان که در طراحی تلویزیون های مدرن سامسونگ وجود دارد که به اصطلاح. کنترل کننده زمان و یا به اختصار T-con گفته می شود، طراحی شده برای تبدیل سیگنال دیجیتال از کنترل کننده اصلی به سیگنال “قابل درک” توسط پنل. هر گونه انحراف از ماهیت بصری، از جمله کاهش روشنایی تصویر، در عملکرد پنل، ممکن است  نقص در کنترل کننده زمان  باشد. از نظر ساختاری، این یک تخته جداگانه و یک برد قابل تعویض است یعنی، در صورت لزوم می توان آن را تعویض کرد.

منبع تغذیه

خرابی در عملکرد منبع تغذیه اصلی (تامین برق برای کل تلویزیون) می تواند منجر به پیامدهای مختلفی شود، از جمله. و روشنایی صفحه را کاهش دهید. همانند برد T-con، منبع تغذیه نیز یک قطعه الکترونیکی قابل تعویض است.

برای هر منبع تغذیه ، نقطه ضعف خازن های الکترولیتی ولتاژ بالا است. نشانه اصلی خرابی یا وضعیت فنی نامناسب آنها، قسمت بالایی محدب است. خازن های متورم ولتاژ جریان کافی را به برد اصلی و سایر ماژول های تلویزیون ارائه نمی دهند و در نتیجه صفحه تاریک می شود. البته، سایر اجزای منبع تغذیه نیز می توانند مشکل ایجاد کنند  از مقاومت ها گرفته تا ترانزیستورها و ریز مدارهای کنترلی.

تعمیر تلویزیون در تعمیرباما

در صورت بررسی همه ی موارد بالا و درست نشدن تلویزیون شما می توانید با شرکت تعمیر باما تماس گرفته و در خواست تکنسین کنید. شرکت تعمیرباما با تکنسین های مجرب و دوره دیده اماده ارائه خدمات در سرتاسر تهران و حومه می باشد. در تعمیر باما تعمیر تلویزیون سامسونگ به سرعت و کم هزینه انجام می شود. ما هرگونه نقص در عملکرد تلویزیون‌هایی که روشن نمی‌شوند و مشکلات مربوط به نور پس‌زمینه صفحه را برطرف می‌کنیم. آیا می خواهید قیمت تعمیر را بدانید؟ فقط کافی است با شماره ۰۲۱۶۱۳۲۸ تماس حاصل فرمایید.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور