گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

علت گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

در برخی از موارد احتمال دارد به صورت اتوماتیک حالت استندبای تلویزیون فعال ‌شود و دیگر امکان استفاده از تلویزیون برای شما امکان‌پذیر نباشد. تلویزیون‌های امروزی، ساختار بدنی پیچیده‌ای دارند که مدارهای مختلف آن درون بخش‌های الکترونیکی خاصی قرار می‌گیرد. حال ممکن است سوال کنید علت گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای چیست؟ در ادامه همه چیز در مورد عامل اصلی ایجاد حالت استندبای ذکر شده است، شما می توانید با مطالعه این مطلب خود مشکلات تلویزیون را برطرف کرده و یا در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون با شرکت تعمیر با ما تماس بگیرید.

گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای چه زمانی دردسرساز می شود؟

قرار گرفتن تلویزیون در حالت استندبای برای دستگاه شما هشداری بزرگ به شمار می‌آید. در این حالت تلویزیون  خاموش می‌شود و چراغ پاور آن چشمک‌زن خواهد شد. در صورت تکرار شدن این مشکل و قرار گرفتن تلویزیون در این شرایط و در مدتی طولانی، دردسرساز خواهد بود.

در برخی از موارد نیز ورودی‌های HDMI تلویزیون نیز غیرفعال خواهند شد. به‌طورکلی تداوم مشکل استندبای را نباید چشم‌پوشی کرد؛ زیرا علاوه بر افزایش هزینه تعمیرات، در برخی از موارد باعث از کار افتادن کامل تلویزیون می‌شود.

دلایل گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

خرابی پاور عامل اصلی گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

خرابی پاور، یکی از عوامل اصلی گیر کردن تلویزیون روی لوگو است. به بیان دیگر منبع تغذیه و یا پاور وظیفه تامین برق برای نمایش تصاویر و روشن شدن تلویزیون را برعهده دارد. پس در صورت ایجاد اختلال برای این بخش از دستگاه، از طریق مدارهای حفاظتی برای فعال شدن حالت استندبای، یک سری دستورات به مرکز کنترل تلویزیون ارسال می‌شود.

نکته بسیار مهم این است که در صورت ایجاد این مشکل و برای کاهش هزینه تعمیرات باید به مراکز معتبر برای عیب‌یابی و رفع این مشکل مراجعه کنید. به عبارت دیگر خرابی پاور و گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای کاملا تخصصی است.

مشکلات مین برد دلیل گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

ایجاد مشکل در مین برد یکی از مواردی است که باعث گیر کردن تلویزیون روی لوگو می‌شود. مین‌برد بعد از پنل، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تلویزیون به شمار می‌آید که در صورت خراب شدن آن، تلویزیون خاموش خواهد شد. در برخی از مواقع به علت خرابی ای سی برنامه در تلویزیون این اتفاق می افتد. در هنگام به روز رسانی تلویزیون به دلیل قطعی اینترنت و یا کم بودن سرعت اینترنت به روزرسانی به صورت کاملل اتفاق نمی افتد و به اصطلاح اندروید تلویزیون پاک می شود.

در این هتگام باید ای سی مین برد تلویزیون را جدا کرده و دوباره با برنامه اندروید پر شود در برخی موارد ای سی نیز خرابی شده و باید به طور کامل ای سی تلویزیون را نیر تعویض کنیم.

مشکلات بک لایت دلیل گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

این مورد بیشتر در تلویزیون های ال جی دیده می شود که به دلیل خرابی بک لایت تلویزیون لوگو را نشان داده و سپس خاموش می شود. این یکی از ایرادات رایج در تلویزیون های ال جی است که با تعویض بک لایت برطرف می شود. در بعضی از مدل های سونی مانند سری x نیز این مشکل دیده شده ولی بسیار نادر و کم است.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت دلیل گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای

کابل HDMI یکی از کابل‌های مهم بوده که کیفیت آن بسیار با اهمیت است. استفاده از کابل تقلبی و بی‌کیفیت به مدار الکترونیکی دستگاه آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند. در صورت اتصال مداوم کابل بی‌کیفیت به تلویزیون مین برد آسیب می‌بیند و درنهایت باعث سوختن CPU خواهد شد.

پس برای حفظ سلامت تلویزیون، کاهش هزینه تعمیرات و مانع شدن از کار افتادن کامل تلویزیون  باید کابل HDMI با کیفیت را خریداری و استفاده کنید. کابل‌های با کیفیت و اورجینال قیمت بالاتری دارند، اما سلامت دستگاه شما را تضمین می‌کنند و مانع از ایجاد حالت استندبای تلویزیون می‌شوند.

چرا تلویزیون در حالت استندبای گیر می کند؟

همانگونه که ذکر شد علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو متفاوت است که از آنها می‌توان خرابی پاور، خرابی مین‌ برد، استفاده از کابل HDMI بی‌کیفیت و سایر موارد دیگر را نام برد. عامل اصلی ایجاد حالت استندبای خرابی پاور است که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم.

نکته بسیارمهم درباره عیب‌یابی و رفع این مشکل مراجعه به مراکز معتبر مانند مجموعه تعمیر با ما است تا در اسرع وقت و با هزینه مقرون‌به‌صرفه مشکل عیب‌یابی و رفع شود.

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور